آفتاب

اسلام آباد گزارش رسانه های آمریکا درباره ورود هواپیمای مالزیایی به حریم پاکستان را رد کرد

اسلام آباد گزارش رسانه های آمریکا درباره ورود هواپیمای مالزیایی به حریم پاکستان را رد کرد

اسلام آباد - ایرنا - شجاعت عظیم دستیار نخست وزیر پاکستان در امور هوا فضا شنبه شب ، گزارش رسانه های آمریکایی مبنی بر این که هواپیمای مالزیایی در حریم هوایی پاکستان ناپدید شده، بشدت تکذیب و رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری پاکستان ؛ رسانه های خبری آمریکا در گزارش های خود این پرسش را مطرح کرده بودند که هواپیمای ناپدید شده مالزیایی ممکن است به حریم هوایی پاکستان وارد شده باشد.

رسانه های آمریکا به نقل از گزارش مقام های پنتاگون ادعا کردند که این هواپیما می تواند چند ساعت پس از قطع تماس با مرکز ، در شعاع پروازی به بخش هایی از کشورهای هند و پاکستان نفوذ کرده باشد .

دستیار نخست وزیر پاکستان به رسانه های خبری گفت : هواپیمای مالزیایی به حریم هوایی پاکستان وارد و در هیچ راداری ثبت نشده ، پس چگونه می توان ادعا کرد در پاکستان ناپدید شده است.

بیش از یک هفته از ناپدید شدن پرواز هواپیمایی مالزی در مسیر کوالالامپور به پکن گذشته و هیچ خبری از محل هواپیما بدست نیامده است.

پرواز شماره ام.اچ 370 ساعت 12 و 40 دقیقه بامداد شنبه گذشته با 239 مسافر و خدمه پرواز، از باند فرودگاه کوالالامپور برخاست و حدود یک ساعت بعد در مسیر کوالالامپور به پکن از صفحه رادارها حذف و ارتباط خلبان قطع شد.

اطلاعاتی که در مورد مسیرهای پرواز این هواپیما تاکنون منتشر شده دقیق نیست و بیشتر براساس حدس و گمان های کارشناسان صورت می گیرد.

آخرین تماس خلبان با مرکز کنترل ترافیک هوایی در شرق مالزی و در حریم هوایی ویتنام و برفراز آب های دریای جنوب چین برقرار شده است.

گفته می شود ماهواره های اینمارست سیگنال هایی از این پرواز حداقل پنج ساعت پس از پرواز دریافت کرده اند و دریافت این سیگنال ها نشان از سالم بودن هواپیما در آن زمان دارد.

براساس این اطلاعات این هواپیما می تواند یکهزار و 600 کیلومتر انحراف مسیر داشته باشد.

آمریکا نیز اعلام کرده است، تمرکز خود را بر یافتن هواپیما در اقیانوس هند گذاشته است.

از سوی دیگر در مالزی گفته می شود به دلیل عدم توانایی مقامات برای مدیریت این بحران، دولت این کشور برای دریافت اطلاعات و یافتن هواپیما دست به دامن چین و آمریکا شده است.

جستجوی نیروهای امداد و نجات و نظامی بیش از 13 کشور با ده ها کشتی و هواپیما برای یافتن هواپیما تاکنون نتیجه بخش نبوده است و معمای ناپدیدشدن این پرواز هر روز پیچیده تر می شود و به شایعات در بین رسانه ها و شبکه های اجتماعی دامن می زند.

آساق ** 1095 ** 1917
کد N183119

وبگردی