آفتاب

تظاهرات بحرینی های مقیم انگلیس علیه عربستان سعودی

تظاهرات بحرینی های مقیم انگلیس علیه عربستان سعودی

لندن - ایرنا - جمعی از بحرینی های مقیم انگلیس عصر روز شنبه با برگزاری تجمع و تظاهرات اعتراضی در شهر لندن، ˈاشغال بحرینˈ توسط نیروهای سعودی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت کنندگان در این برنامه اعتراضی که به مناسبت سومین سالگرد ورود نیروهای نظامی عربستان به کشور بحرین برگزار شد، خواستار خروج فوری نیروهای سعودی از کشورشان شدند.

بحرینی های مقیم لندن در ابتدا با تجمع در میدان ˈماربل آرچˈ لندن به سخنان تعدادی از شخصیت های بحرینی و چهره های سرشناس مخالف رژیم آل خلیفه گوش فرا دادند و سپس به سمت سفارت عربستان سعودی تظاهرات کردند.

سخنرانان این مراسم با محکوم کردن ˈاشغال بحرینˈ توسط نیروهای سعودی از جامعه بین المللی و بویژه کشورهای غربی خواستند تجاوز عربستان به بحرین را تقبیح کنند و برای خروج این نیروها از بحرین به دولت ریاض فشار بیاورند.

آنان همچنین دولت عربستان سعودی را رژیمی دیکتاتور و حامی تروریسم و افراط گرایی در منطقه خواندند و از دولت های غربی بویژه انگلیس و آمریکا خواستند به سیاست های تبعیض آمیز و دوگانه خود در قبال عربستان پایان دهند و بصورت صریح نقض حقوق بشر در عربستان و دخالت های آن در دیگر کشورهای عربی را محکوم کنند.

دکتر سعید الشهابی از رهبران جنبش آزادیبخش بحرین از جمله سخنرانان این مراسم بود که گفت: عربستان سعودی با هدف سرکوب اعتراضات مشروع و مسالمت آمیز مردم بحرین، به آن کشور نیرو اعزام کرد و به همین دلیل رژیم آل سعود همچون رژیم آل خلیفه دستش به خون مردم بحرین آلوده است.

وی افزود: به رغم سه سال سرکوب و اشغال، انقلاب مردم بحرین خاموش نشده است و این انقلاب تا سرنگونی رژیم دیکتاتور آل خلیفه و برقراری دموکراسی واقعی در بحرین ادامه خواهد یافت.

دکتر قاسم الهاشمی دیگر سخنران این مراسم نیز در سخنان خود از سکوت کشورهای غربی در قبال اشغال بحرین توسط عربستان سعودی و سرکوب اعتراضات مردمی بشدت انتقاد کرد و گفت: دولت های غربی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، به خاطر منافع اقتصادی خود در قبال تحولات بحرین یا سکوت اختیار کرده اند و یا از رژیم دیکتاتور آل خلیفه حمایت می کنند.

وی افزود: از نظر اکثریت مردم بحرین، حضور نیروهای سعودی به منزله اشغال نظامی کشورشان است و به همین دلیل ما خواهان خروج فوری و بدون قید و شرط اشغالگران از خاک بحرین هستیم.

وی اظهارداشت: رژیمی که با اتکا به نظامیان خارجی بر مردم خود حکومت کند، مشروعیت ندارد.

شرکت کنندگان در تجمع و تظاهرات امروز لندن پرچم های بحرین، تصاویری از شخصیت های زندانی و همچنین عکس های برخی از قربانیان و مجروحان اعتراضات سه سال گذشته را با خود حمل می کردند.

آنان همچنین شعار می دادند؛ مرگ بر آل خلیفه، مرگ بر آل سعود، بحرین را آزاد کنید، به اشغال بحرین پایان دهید، ما خواهان دموکراسی در بحرین هستیم، آل سعود حامی تروریسم است، آل خلیفه قاتل و دیکتاتور است و ...

اروپام**345
کد N183063

وبگردی