آفتاب

اشغال ساختمان های دولتی در دونتسک توسط مخالفان کی یف

اشغال ساختمان های دولتی در دونتسک توسط مخالفان کی یف

هزاران نفر از معترضان در شهر دونتسک واقع در شرق اوکراین با تسخیر ساختمان شورای امنیت این شهر، از دولت انتقالی خواستند رهبران و فعالان هوادار روسیه را آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، هزاران معترض بعدازظهر امرزو شنبه با حمله به ساختمان شورای امنیت شهر دونتسک، این مکان را به اشغال درآورده و پرچم روسیه را بر فراز آن به اهتزاز درآوردند.

بر این اساس معترضان از مقامات دولت انتقالی در کی یف خواستند "پاول گوبارف" فرماندار و 70 فعال هوادار روسیه را که توسط دولت اوکراین بازداشت شده اند، آزاد کنند. گزارش ها حاکی است رئیس شورای امنیت دونتسک در زمان محاصره ساختمان این شورا به معترضان قول همکاری داده، اما پس از بالاگرفتن خشم معترضان و حمله آنها به این ساختمان، گریخته است.

این در حالی است که گروهی از معترضان خواستار برگزاری همه پرسی برای جدایی این منطقه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه شده اند. این خواسته در راستای تصمیم پارلمان شبه جزیره کریمه برای برگزاری همه پرسی جدایی این منطقه از اوکراین مطرح شده است.

گفتنی است شهر دونتسک یکی از پایگاه های هواداران روسیه در اوکراین به شمار می رود و گفته می شود "ویکتور یانوکوویچ" رئیس جمهوری برکنار شده نیز پس از ترک کاخ ریاست جمهوری به این منطقه گریخته است.

کد N183022

وبگردی