آفتاب

نایب رییس مجلس: اقتصاد مقاومتی اولویت روسای قوای سه گانه است

نایب رییس مجلس: اقتصاد مقاومتی اولویت روسای قوای سه گانه است

بوشهر- ایرنا - نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد مقاومتی که امروز اولویت روسای قوای سه گانه است با تکیه بر دانش محوری، عزم و اراده و ایستادگی جمعی به نتیجه می رسد.

حجت الاسلام ˈمحمدحسن ابوترابی فردˈ روز شنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: امروز دوران فروش مواد خام و اقتصاد مبتنی بر کالا به سرآمده زیرا اقتصاد مبتنی بر علم و دانش در دنیا مطرح است.

وی گفت: امروز مواد خام را با کمترین قیمت می خرند و با دانش و فناوری نو صدها برابر به دنیا عرضه می کنند و بازارها را در اختیار می گیرند.

او ادامه داد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی روی آوردن به اقتصاد مبتنی بر علم و خلق زنجیره تولید است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز تاکید رهبر معظم انقلاب بر فاصله گرفتن از فروش کالاهای خام و خلق و شکل دادن به کالاهای با ارزش افزوده بالا است.

وی گفت: تلاش برای فاصله گرفتن از درآمدهای نفتی، روی آوردن به درآمدهای حاصل از تولید کالا و خدمات با بالاترین ارزش افزوده از نیازهای اصلی امروز و فردای کشور است.

ابوترابی فرد در ادامه همچنین اظهارداشت: استان بوشهر به لحاظ داشتن ظرفیتهای مختلف در این حوزه ها جایگاه ممتازی دارد.

وی افزود: منطقه اقتصادی عسلویه در بوشهر نقشی مهم در خلق زنجیره تولید دارد و همچنین استفاده از ذخایر گاز برای تولید فرآورده های باارزش افزوده بالاتر یکی از قابلیتهای این استان است که باید برای رسیدن به ارزش افزوده بیشتر تلاش کرد.

او اضافه کرد: گمرک منطقه اقتصادی عسلویه رتبه نخست صادرات را در میان گمرکهای کشور کسب کرده و این مهمترین قابلیت استان بوشهر است.

وی گفت: 707 کیلومتر مرز آبی، رتبه نخست تولید میگوی پرورشی و رتبه دوم تولید خرما در کشور از دیگر قابلیتهایی است که باعث شده بوشهر دارای یک موقعیت فاخر در کشور شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارداشت: با وجود اینکه ایران در یک موقعیت ویژه از نظر منطقه ای و دریایی قرار دارد ولی به دلیل وابستگی به درآمدهای نقتی از این فرصت به خوبی استفاده و بهره برداری لازم نشده است.

ابوترابی فرد اضافه کرد: ایران از دریا و اقیانوس به عنوان مهمترین نعمت خدادادی کمترین بهره برداری را داشته و این درحالی است که یکی از ارکان کلیدی اقتصاد مقاومتی استفاده از همین سرمایه باارزش برای رسیدن به حرکت پرشتاب اقتصادی است و استان بوشهر می تواند در این زمینه پیشگام و راهگشار باشد.

وی بیان کرد: باید با همدلی، صمیمیت و وحدت کلمه در کنار نمایندگان مردم با محوریت نماینده ولی فقیه در استان در یک جبهه برای تبدیل بوشهر به استانی ویژه، ممتاز، بالنده و پیشگام برای رسیدن به اقتدار ملی تلاش کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز کشور از یک موقعیت ویژه در اقتدار سیاسی، امنیتی، دفاعی، علمی و فرهنگی برخوردار است لذا امیدواریم با خلق حماسه اقتصادی نیز به یک قدرت موثر در عرصه اقتصاد قاره آسیا و صحنه بین المللی تبدیل شویم.

وی تاکید کرد: امروز تمام زیرساختها و مولفه های لازم برای خلق حماسه اقتصادی در کشور مهیا است.

ابوترابی فرد گفت: هر اقدامی بدون پشتوانه علمی ما را در پیشگاه خداوند مسوول می کند به همین دلیل همه تصمیمها باید بالاترین درجه علمی را داشته باشد.

وی افزود: همواره در حوزه هایی که بدون بنیه علمی وارد عمل شده ایم آسیب دیده و در جاهایی که از دانش، علم، عزم و اراده برخوردار بوده ایم موفق شده ایم.ک/2

629/632/539
کد N182941

وبگردی