آفتاب

نماینده ورامین: دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه مسوول ملاقات‌های اشتون است

نماینده ورامین: دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه مسوول ملاقات‌های اشتون است

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه را مسوول مستقیم ملاقات‌های اشتون دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدحسین نقوی حسینی در تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انجام رفتارهای نامعقول و غیر دیپلماتیک هیات‌های پارلمانی و اتحادیه اروپا،‌غرور ملی اسلامی و روحیه انقلاب ملت ایران و خانواده شهدا،‌علما و ائمه جمعه و جماعات خدشه دار کرد.

او ادامه داد: مردم ایران یکپارچه معترض هستند مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم پس از ملاقات مداخله‌جویانه و خارج از عرف دیپلماتیک قبلی، تذکرات لازم به وزارت امور خارجه داد و درخواست کرد جلوی تکرار اینگونه رفتارها گرفته شود.

نماینده مردم ورامین افزود: اما متاسفانه به تذکرات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توجه نکرد بنابراین وزارت امور خارجه و دستگاه دیپلماسی مسوول مستقیم این ملاقات‌ها است و باید پاسخگو باشد؛ هم در برابر ملت بزرگ و هم نمایندگان مجلس.

وی تاکید کرد: نمایندگان اعتماد خود را از دست دادند آنها تذکرات را به موقع دادند و انتظار داشتند که دستگاه دیپلماسی توجه کند اگر سیاسی دولت این است صریحا اعلام کند تا مردم و نمایندگان نسبت خود را با دولت بدانند و اگر سیاست دولت این نیست نباید چنین اتفاقاتی بیافتد والا وزیر امور خارجه و وزیر اطلاعات باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام

کد N182905

وبگردی