آفتاب

مناقشه دولت اردوغان با سازمان حسابرسی ترکیه

مناقشه دولت اردوغان با سازمان حسابرسی ترکیه

آنکارا- ایرنا - سازمان کل حسابرسی ترکیه با انتشار گزارشی دولت آنکارا را به مسدود کردن راه های نظارت مالی این سازمان در موسسات و نهادهای دولتی متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های محلی ترکیه ، این موضوع در گزارشی با عنوان طرح استراتژیک و موانع موجود بر سر حسابرسی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، موسسات دولتی در ترکیه تغییرات ساختاری در تقدیم گزارش های مالی خود به سازمان کل حسابرسی را انجام نداده اند و این وضعیت امکان نظارت مالی برای موسسات دولتی را از میان برداشته است.

طبق عرف مرسوم در تدوین بودجه مالی ترکیه گزارش های سازمان کل حسابرسی کشور نیز همه ساله در بررسی بودجه های درخواستی برای سازمان ها و موسسات دولتی مورد بررسی قرار می گیرد.

در سالجاری برای نخستین بار دولت آنکارا از ارایه گزارش های سازمان حسابرسی ترکیه در مورد سازمان ها و موسسات دولتی ترکیه در جریان بررسی بودجه ممانعت به عمل آورد.

این مساله با انتقاد شدید نمایندگان مخالف روبه رو شد و به گفته نمایندگان مخالف دولت آنکارا با ممانعت از ارایه گزارش های سازمان حسابرسی در مجلس قصد سرپوش گذاشتن به موارد مختلف خلاف قانون در موسسات و نهادهای دولتی را دارد.

خاورم**2012** 230 **1010
کد N182814

وبگردی