آفتاب

875 هزار نفر در فهرست تروریست‌های تحت نظر در آمریکا

875 هزار نفر در فهرست تروریست‌های تحت نظر در آمریکا

دولت آمریکا اسامی 875 هزار آمریکایی و خارجی را در فهرست تروریست‌های تحت نظر خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، داده‌های سیستم فهرست نظارت تروریستی آمریکا که با آژانس‌های اجرای قانون محلی و دولتی نیز به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌تواند باعث محدودیت بر صدور ویزا یا ورود به آمریکا شود و بر حیطه بین‌المللی نیز اثر بگذارد و همچنین به نظارت یا بازداشت توسط مقام‌ها در فرودگاه‌ها منجر شود.

بنا بر گزارش اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، علی رغم تاثیرات بی‌پایان که از این سیستم نظارت تروریستی به وجود می‌آید، ایالات متحده هنوز هیچ اقدام مناسبی برای جلوگیری از بی‌عدالتی برای افراد بیگناه تا زمان اثبات گناهکار بودنشان انجام نداده است.

در این گزارش با اعلام این مساله که این یک سیستم مجازات بروکراتیک است، آمده است: افرادی هستند که مدت‌هاست در این فهرست هستند و علت آن خطاها و اشتباه‌های وقیحانه است.

همچنین این سیستم از افشای استانداردهایی که به واسطه آن این اشخاص را بتوان در سایر فهرست‌ها نظیر فهرست عدم پرواز قرار داد، امتناع کرده است.

هیچ راه و روش مشخصی برای اصلاح و رفع این سیستم در قرار دادن مظنونان تروریست وجود ندارد. حتی پس از آنکه مردم متوجه می‌شوند دولت نامشان را در این فهرست قرار داده، سیاست دولت آمریکا از تایید یا انکار این فهرست امتناع می‌کند. این زمانی است که اشخاص از ورود به هواپیما، استفاده از قطار یا مسائل دیگر منع می‌شوند.

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به بیان این مساله می‌پردازد که دولت واشنگتن بایستی در این سیستم نظارتی تروریستی غیرقابل قبول و گسترده تغییرات و اصلاحاتی انجام دهد و معیارهای قرار دادن افراد و مظنونان را محدود کند، معیاری عادلانه و بسیار دقیق برای بازجویی از مظنونان در نظر بگیرد و چگونگی دامنه تاثیرات بر آن دسته از افرادی که جرمشان ثابت نشده است را محدود کند.

انتهای پیام

کد N182722

وبگردی