آفتاب

نماینده ولی فقیه در سپاه: آنچه را با خون به دست آوردیم برای نان از دست نمی دهیم ‌

نماینده ولی فقیه در سپاه: آنچه را با خون به دست آوردیم برای نان از دست نمی دهیم ‌

‌نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سخنان مقام معظم رهبری و شعارهای ملت ایران رسالت دفاع از محرومان و مقابله با استکبار و استعمار را عملیاتی می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)-منطقه خوزستان-حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در همایش بصیرت نیروهای مسلح استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) در خطبه غدیر 24 بار از امام زمان(عج) سخن به میان آورده است، ‌20 بار ایشان را توصیف می‌کنند و 4 بار از ایشان نام برده است، اظهار کرد: عصر حاضر سومین مقطعی از تاریخ است که حق و باطل در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند. از یک سو اراده ذات باری تعالی و از سوی دیگر قدرت های استکباری در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند.

وی با بیان این که تفاوت حال و گذشته در گستره تقابل است، افزود: در این تفاوت در یک سو ملت و رهبری ایران و از سوی دیگر مجموعه قدرت‌های استکباری شامل صهیونیسم، صهیونیسم وهابی و صهیونیسم مسیحی در برابر هم قرار دارند. تفاوت دیگر میان این تقابل در نوع اتمام حجت است. در یک دوره طولانی از حضرت آدم تا امام حسن عسکری(ع) تدبیر خداوندی بر توالی رهبر برای هدایت مردم بوده است. اما خداوند در زمان حاضر آخرین حجت الهی را نگاهداشته است و تا زمانی که بشر زمینه ظهور را فراهم نکند این رویداد به حقیقت نمی‌پیوندد. فراهم آوردن شرط لازم برای رهبری دینی حاکمیت دینی است و شرط کافی آن مردم است. این‌بار رهبری الهی برای اداره جهان آماده است اما شرط دوم آماده نیست و در آینده باید زمینه برای پذیرش حکومت الهی جهانی مهیا شود.

سعیدی با اشاره به چندین روایت از پیامبر(ص) و ائمه هدی(ع) تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) فرموده است: «قومی از مشرق قیام می‌کند و زمینه ظهور مهدی(عج) را مهیا می‌سازد». در روایت دیگری از امام کاظم(ع) آمده است: «رجل من اهل قم یدعوالناس الی الحق یجتمع معه قومه کزبر الحدید؛ مردی در قم قیام می‌کند و جمعیتی بر محور او حرکت می‌کنند که مثل براده‌های آهن است".

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: این روایات بیانگر آن است که اراده و سازوکاری دیگر باید تهیه شود و ملت ایران توجه دیگری به رسالت خود داشته باشند. چالش‌ها و تحریم‌های پیش روی ملت ایران وجود دارد، ولی آن گونه نیست که آنچه را با خون به دست آوردیم برای نان از دست نمی دهیم و مردم باید آماده تحمل رنج‌ها باشند.

وی با اشاره به این که در مسیر ظهور امام زمان(عج) پنج نوع آمادگی وجود دارد، گفت: نوع اول فردی، نوع دوم حکومت دینی، نوع سوم برپایی حکومتی شبیه به حکومت امام زمان(عج)، نوع چهارم آمادگی منطقه‌ای در خاورمیانه و نوع پنجم آمادگی بین‌المللی است.

سعیدی در توضیح این مطالب افزود: آمادگی فردی به رعایت ضوابط انسانی باز می‌گردد و مصداق حقیقی حکومت دینی که شباهت به حکومت امام زمان(عج) داشته باشد حکومت جمهوری اسلامی ایران است. در حال حاضر با دو نوع اسلام ناقص شامل اسلام تکفیری و اسلام سکولار ترکیه مواجه هستیم. حکومتی که صدای اسلام ناب به دنیا برساند نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نغمه‌های مقام معظم رهبری و شعارهای ملت ایران رسالت دفاع از محرومان و مقابله با استکبار و استعمار را عملیاتی می‌کند.

انتهای پیام

کد N182302

وبگردی