آفتاب
در نشست خبری مدیر موزه عبرت ایران

برنامه‌های نوروزی موزه عبرت ایران اعلام شد

برنامه‌های نوروزی موزه عبرت ایران اعلام شد

در نشست خبری امروز مدیر موزه عبرت ایران برنامه‌های نوروزی این موزه برای بازدیدکنندگان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، قاسم حسن‌پور مدیر موزه عبرت ایران در نشستی خبری با بیان این‌که درب‌های موزه عبرت ایران در تمام سال بر روی عموم مردم باز است خاطر نشان کرد: نه تنها در طول سال بلکه در ایام تعطیلات نوروز نیز مردم همه هموطنان می‌توانند با تهیه یک بلیط مترو و حضور در میدان امام خمینی تهران در موزه عبرت ایران حضور پیدا کرده و با تمام تاریخ معاصر کشور ایران‌ آشنا شوند.

وی با بیان این‌که در ایام نوروز زندانیان سیاسی قبل از انقلاب با حضور یافتن در محل موزه عبرت با عنوان راهنما با بازدیدکنندگان همراه شده و خاطرات خود از ایام نوروز را برای بازدیدکنندگان توضیح می دهند.

مدیر موزه عبرت ایران خاطر نشان کرد: در ایام نوروز و به صورت ویژه عکاس‌های در محل‌ موزه عبرت مستقر می‌شوند و اقدام عکاسی از بازدیدکنندگان می کنند و عکس‌های آنها را بر روی پایگاه اینترنتی موزه عبرت قرار می‌دهند. بازدیدکنندگان می‌توانند پس از انجام بازدید خود با مراجعه به پایگاه اینترنتی موزه عبرت ایران تصاویر مربوط به خود را مشاهده کنند.

حسن‌پور در ادامه به یک برنامه ویژه دیگر موزه عبرت در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: داخل محوطه بازداشتگاه حوزی وجود دارد که تمام زندانیان سیاسی قبل از انقلاب به واسطه شکنجه‌های که توسط این حوز بر روی آنها صورت می‌گرفت خاطره خوشی از آن ندارند. در طول ایام نوروز این حوز به صورت نمادین پذیرای ماهی‌های قرمز بازدیدکنندگان از موزه می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌های نوروزی موزه عبرت ایران از تاریخ 2 فروردین ماه سال 93 به مدت 12 روز برقرار می‌باشد. در این بازه زمانی بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور یافتن در فروشگاه محصولات فرهنگی موزه عبرت از تخفیفات ویژه‌ای برای خرید کتب تاریخی و همچنین محصولات فرهنگی موجود دراین فروشگاه برخوردار شوند.

مدیر موزه عبرت ایران در ادامه به بیان آماری از تعداد بازدیدکنندگان این موزه و پرداخت و گفت: از ابتدای سال 82 تاکنون تعداد بالغ بر 800 هزار نفر از موزه عبرت ایران بازدید کردند. همچنین از ابتدای سال 92 تاکنون نیز موزه پذیرای تعدادی حدود 4 هزار نفر از گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی بوده است.

حسن‌پور در پایان به بیان مجموعه‌ برنامه‌های موزه عبرت ایران در سال آینده پرداخت خاطر نشان کرد: در سال آینده در تلاش هستیم که موزه را به نماد جنایات رژیم پهلوی تبدیل کنیم در این راستا ما تصمیم داریم که ضمن انجام حدود 400 مصاحبه با زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی یک فیلم فاخر در مورد موزه کمیته مشترک ضدخرابکاری ساواک و با همکاری یک کارگردان قوی بسازیم.

انتهای پیام

کد N182048

وبگردی