آفتاب

اسفنانی: انتقال آب از فریدون شهر، 53 مزرعه را دچار بی‌آبی کرده است

اسفنانی: انتقال آب از فریدون شهر، 53 مزرعه را دچار بی‌آبی کرده است

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت که در جریان انتقال آب از فریدون شهر در قالب تونل چشمه لنگان،‌53 مزرعه دچار خشکی شده و آبهای سطحی منطقه به طور کلی از بین رفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدعلی اسفنانی در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر نیرو گفت: قرار شد 450 لیتر آب در ثانیه به هر یک از 53 مزرعه داده شود اما علیرغم اینکه سالها از این مسئله گذشته چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اجرای طرح به جهاد کشاورزی واگذار شد که متاسفانه نه جهاد کشاورزی و وزارت نیرو اقدام درخوری انجام ندادند که باعث شده مردم دچار مشکل شوند.

او ادامه داد: بخشی از آبرسانی هم قرار بود توسط سد انجام شود که این اقدام نیز عملی نشده است.

اسفنانی همچنین به وضعیت نامناسب جاده اصفهان- خوزستان انتقاد کرد و گفت: اولین اقدامات اجرایی ساخت این جاده از سال 62 شروع شد که متاسفانه با گذشت 30 سال هنوز انجام نشده است.

او تقاضای تسریع در ساخت راه‌آهن اصفهان‌،‌داران و ازنا را مطرح کرد که سالانه قابلیت جابه‌جایی 10 میلیون بار را دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود درباره آزمون استخدامی استانداری‌ها و به کار گرفته نشدن کسانی که در این آزمون قبول شده‌ بودند به رییس جمهور تذکر داد و از وزیر آموزش و پرورش خواست تا در اختصاص سرانه دانش‌آموزی عدالت رعایت شود و در حق مناطق محروم ظلم نشود.

انتهای پیام

کد N181803

وبگردی