آفتاب

دیدار عمر البشیر با رقیب سیاسی‌اش پس از 14 سال قطع رابطه

دیدار عمر البشیر با رقیب سیاسی‌اش پس از 14 سال قطع رابطه

رئیس‌جمهوری سودان و رقیب سیاسی‌اش پس از 14 سال قطع رابطه با یکدیگر دیدار و بر لزوم آغاز مذاکرات ملی در سریعترین زمان ممکن توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مصطفی عثمان اسماعیل، دبیر سیاسی حزب حاکم کنگره ملی در سخنانی گفت: این دیدار میان عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان با حسن الترابی، رقیب سیاسی‌اش در چارچوب دیدارها میان رئیس‌جمهوری با گروه‌های سیاسی سودان جهت به جریان انداختن طرح مذاکرات ملی صورت گرفت.

حسن الترابی از شخصیت‌های اصلی در به قدرت رسیدن عمر البشیر در سال 1989 بود، اما اختلافات بر سر قدرت میان البشیر و الترابی باعث برکناری الترابی از حزب حاکم کنگره ملی شد و وی در آن هنگام حزب "کنگره مردمی" را تاسیس کرده و یکی از سرسخت‌ترین مخالفان البشیر شد و چندین بار به زندان افتاد.

مصطفی عثمان اسماعیل افزود: در این دیدار بر این مساله تاکید شد که مذاکرات هرچه سریعتر و بدون هیچ استثنایی آغاز شود و این گروه‌های سیاسی که در مذاکرات شرکت می‌کنند، سقف مذاکرات، موضوعات و زمان و ساختار آن را تعیین کنند.

در دیدار عمر البشیر و حسن الترابی همچنین علی عثمان طاها حضور داشت که در ماه دسامبر از سمت معاون رئیس‌جمهوری استعفا داده بود.

انتهای پیام

کد N181610

وبگردی