آفتاب

تظاهرات صدها اردنی‌ برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان

تظاهرات صدها اردنی‌ برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان

صدها اردنی با برگزاری تظاهرات در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در امان، خواهان اخراج سفیر تل آویو از این کشور و لغو معاهده صلح "وادی عربه"(معاهده صلح میان اردن با رژیم صهیونیستی) شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی پانوراما، این تظاهرات پس از اقامه نماز جمعه در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در غرب امان، پایتخت اردن و با مشارکت جنبش‌های اسلام‌گرا و احزاب چپ‌گرا برگزار شد.

هدف از برگزاری این تظاهرات که با وجود تدابیر شدید امنیتی برپا شد، محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در کشتن رائد زعیتر، یک قاضی اردنی بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها جملاتی همچون "مردم خواهان لغو توافق وادی عربه هستند"، "سفارت رژیم صهیونیستی را ببندید" و "سفیر اسرائیل را به پاس خون زعیتر اخراج کنید" نوشته شده بود.

شرکت‌کنندگان همچنین شعارهایی از جمله "هیچ سفارتخانه صهیونیستی در خاک اردن نباشد" و "مردم خواهان لغو معاهده وادی عربه هستند" سردادند.

تظاهرکنندگان چندین مرتبه تلاش کردند که به سمت سفارتخانه رژیم صهیونیستی بروند اما نیروهای امنیتی مستقر در آن مکان مانع از این امر شدند.

انتهای پیام

کد N181553

وبگردی