آفتاب

کمپین حمایت از نامزدی اسد کلید خورد

کمپین حمایت از نامزدی اسد کلید خورد

حامیان رئیس‌جمهوری سوریه کمپینی را در حمایت از نامزدی بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در شهر حمص برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، در منطقه النزهه، در مرکز شهر حمص، بنرهای بزرگی برافراشته شده که روی آن‌ها جملاتی در حمایت از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه نوشته و از وی خواسته شده تا در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نامزد شود.

روی یکی از این پلاکاردهای خطاب به اسد نوشته شده است: "تو نماد کرامت و بزرگی سوریه هستی و ما از تو می‌خواهیم تا برای تصدی پست ریاست‌جمهوری سوریه نامزد شوی".

شهر حمص یکی از مکان‌های مهم برای مخالفان سوریه است؛ چرا که از این شهر بود که تظاهرات و اعتراض‌ها علیه نظام سوریه از اواسط مارس 2011 آغاز شد.

کمپین حمایت از نامزدی بشار اسد هر چند به صورت غیررسمی در شهر حمص آغاز شده است گرچه اسد تاکنون رسما اعلام نکرده تصمیم دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری میلادی نامزد شود.

یکی از ساکنان شهر حمص در این خصوص اظهار کرد: زمانی که شنیدیم بشار اسد گفته "در صورت خواست مردم برای انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد می‌شوم" تصمیم گرفتیم تا این پلاکاردها را نصب کنیم. چرا که وی نماد بزرگی،‌ افتخار و پیروزی ماست.

پیشتر بشار اسد در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اظهار کرده بود که فرصت‌های بسیاری برای نامزد شدن وی وجود دارد.

حامیان رئیس‌جمهور سوریه امیدوارند که ثبات در این کشور که از سه سال گذشته شاهد درگیری‌های خونین است برقرار شود.

از سوی دیگر پارلمان سوریه بندهای مربوط به انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن‌ها راه در مقابل نامزد شدن مخالفان سوری مقیم در خارج کشور بسته می‌شود چرا که بر اساس این پیش‌نویس قانون شرط شده است که نامزدهای انتخاباتی در سوریه باید ظرف 10 سال گذشته در این کشور حضور داشته باشند.

انتهای پیام

کد N181551

وبگردی