آفتاب

روسیه در مورد کریمه دست بالا را دارد

روسیه در مورد کریمه دست بالا را دارد

تهران - ایرنا - شبکه بی بی سی شامگاه جمعه در گزارشی در مورد مذاکرات وزیران خارجه روسیه و آمریکا در لندن گفت: مسکو فعلا دست بالا را دارد و به نظرچندان نگران لحن تند غرب و تهدید تحریم نیست بعلاوه تحریم روسیه برای خود آمریکا و اروپا هم کم هزینه نخواهد بود.

به گزارش ایرنا، بی بی سی در گزارشی به شرح زیر افزود: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه می گوید گفت وگوهایش با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا بر سر بحران اوکراین به جایی نرسیده است.

لاورف می گوید کشورش به نتیجه همه پرسی روز یکشنبه در منطقه کریمه احترام خواهد گذاشت.

امروز در لندن وزیران خارجه آمریکا و روسیه با هم دیدار کردند تا شاید راهی برای حل بحران اوکراین پیدا کنند.

غرب می خواست در فرصت کوتاه باقی مانده تا همه پرسی دو روز دیگر، مسکو را قانع کند تا این منطقه را به خاکش ملحق نکند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اول صبح و پیش از دیدار با همتای روس خود به دیدار دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا و ویلیام هیگ وزیر امور خارجه این کشور رفت.

غرب کارت های چندانی برای بازی در دست ندارد و زمان هم یاری نمی کند. جان کری امیدوار است در فرصت کوتاه باقی مانده مسکو را راضی کند از مواضع اش کوتاه بیاید.

روسیه فعلا دست بالا را دارد به نظر چندان نگران لحن تند غرب و تهدید تحریم نیست بعلاوه تحریم روسیه برای خود آمریکا و اورپا هم کم هزینه نخواهد بود.

صدها شرکت اروپایی و آمریکایی منافع و سرمایه گذاری های کلان در روسیه دارند و روسیه یکی از منابع مهم تامین انرژِی اروپاست.

اینها به کنار، حتی غربی ها هم تایید می کنند که بخشی از دغدغه های روسیه موجه است.

عضویت دایم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل دست غرب در تصویب هر نوع قطعنامه ای را هم کوتاه می کند فعلا آینده اوکراینی ها به یکی از تنش آمیزترین رویارویی های غرب و روسیه از زمان پایان جنگ سرد گره خورده است.

ایرانم**1751 ** 1552
کد N180902

وبگردی