آفتاب

یک مقام حزبی جمهوری آذربایجان: برنامه اقتصاد مقاومتی ایران عمیق و همه جانبه است

یک مقام حزبی جمهوری آذربایجان: برنامه اقتصاد مقاومتی ایران عمیق و همه جانبه است

باکو- ایرنا – معاون سیاسی حزب اسلامی جمهوری آذربایجان، برنامه های اقتصاد مقاومتی ایران را بسیار عمیق، همه جانبه و در راستای سرعت بخشیدن به روند رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ارزیابی کرد.

ˈ آکیف حیدرلیˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باکو با اشاره به سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: مکلف شدن هر سه قوه اجرایی، تقنینی و قضایی ایران برای انجام اصلاحات اقتصادی در داخل کشور، نویدبخش ایجاد فصل جدیدی در وضعیت اقتصادی آن است.

وی ابلاغ دستورالعمل اجرایی اقتصاد مقاومتی از سوی قوه مجریه به همه دستگاههای اجرایی کشور را نشانگر آن دانست که اقدامات مربوط به این سیاست نه تنها در بیان، بلکه در عمل نیز در حال انجام است.

این مقام حزب اسلامی جمهوری آذربایجان همچنین طرح موضوع بازنگری مجلس شورای اسلامی در مورد برخی قوانین و مصوبات را که می تواند مانع اجرای اولویتهای اقتصاد مقاومتی در کشور شود، بیانگر آغاز تحولات مهمی در حوزه اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد که حمایت قوه قضاییه از این اصلاحات حاکی از اهداف حمایتی و دفاع از حقوق و منافع آحاد مردم در روند اصلاحات اقتصادی ایران است.

حیدرلی رهنمودهای مقام معظم رهبری در این زمینه و تبیین زوایای مختلف سیاست اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان را در تحقق اهداف عالیه این حرکت بزرگ اقتصادی راهگشا و امید بخش توصیف کرد و گفت: پیش بینی موضوعات مهمی چون توسعه و رشد حوزه بهداشت و درمان ، جلوگیری تدریجی از واردات غیر ضروری، اعمال یارانه های جدید در بخش تولید و ایجاد فرصتهای شغلی جدید در برنامه اقتصاد مقاومتی حاکی از آن است که تحقق این سیاستها موفقیتهای بزرگی در پی خواهد داشت .

وی افزود: مردم ایران که با تعصب ملی و وطن دوستی خود در سطح جامعه بین المللی شناخته شده است، ضمن حمایت و استقبال از این فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان خواهند داد که از این به بعد نیز در مقابل هیچ ابرقدرتی سر خم نخواهند کرد و به عنوان صاحب اصلی وطن و ثروت خود برای رشد و ترقی کشورشان گام بر خواهند داشت.

این مقام حزبی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان علاقه مند به تقویت موضع و موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان کشوری با اقتصاد قوی است زیرا تقویت موضع و موقعیت همه کشورهای منطقه برای مردم آنها اهمیت خاصی دارد.

حیدرلی گسترش روابط اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان را برای ارتقای سطح رفاه مردم هر دو کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: توسعه روابط تجاری بین دو کشور دوست و برادر بر اساس اصلاحات جدید اقتصادی نه تنها در شکوفایی و پیشرفت اقتصادی آنها موثر خواهد بود، بلکه این مساله برای رفاه مردم ایران و جمهوری آذربایجان یک امر اجتناب ناپذیر است .

خاورم *1206* شبس 1551
کد N180895

وبگردی