آفتاب

ناظران 23 کشور بر همه پرسی منطقه کریمه نظارت می کنند

ناظران 23 کشور بر همه پرسی منطقه کریمه نظارت می کنند

مسکو- ایرنا- رییس کمیسیون برگزاری همه پرسی مجلس جمهوری خودمختار کریمه روز جمعه اعلام کرد: بیش از 70 ناظر از 23 کشور برای نظارت بر همه پرسی کریمه ثبت نام کرده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از ریانووستی، ˈمیخاییل مالشوفˈ در کنفرانس خبری در ˈسیمفروپلˈ گفت: این ناظران از کشورهایی همچون روسیه، آمریکا، چین، لهستان و لتونی هستند و شماری از آنها اکنون در کریمه حضور دارند.

وی با بیان این که تا پایان وقت روز جمعه فرصت برای ثبت نام به عنوان ناظر در همه پرسی کریمه وجود دارد، اظهار داشت: شمار ناظران ممکن است افزایش بیابد.

رییس کمیسیون برگزاری همه پرسی مجلس جمهوری خودمختار کریمه گفت: در برگه های همه پرسی دو سوال قید می شود که باید به آنها پاسخ داده شود.

مالشف افزود: سوال اول این که آیا با پیوستن کریمه به روسیه به عنوان یک منطقه خودمختار موافق هستید و سوال دوم این که آیا خواهان احیای قانون اساسی سال 1992 کریمه هستید تا این منطقه بخشی از اوکراین باشد.

وی گفت: پاسخ بیش از نصف شرکت کنندگان به یکی از این دو سوال نتیجه همه پرسی خواهد شد.

یک میلیون و 450 هزار نفر از جمعیت 2 میلیون و 150 هزار نفری کریمه را روس ها تشکیل می دهند و آنها خواهان جدایی این منطقه از اوکراین و الحاق آن به روسیه هستند.

مقام های روس اعلام کرده اند که در صورت پاسخ مثبت مردم کریمه به جدایی از اوکراین در همه پرسی روز 16 ماه مارس (روز یکشنبه آینده) ، این منطقه را به عنوان بخشی از روسیه می پذیرند.

اروپام/2242**518 ** 1552
کد N180879

وبگردی