آفتاب

بدهی های دولتی ایتالیا به بیش از دو تریلیارد و 89 میلیارد یورو رسید

بدهی های دولتی ایتالیا به بیش از دو تریلیارد و 89 میلیارد یورو رسید

رم - ایرنا - بانک مرکزی ایتالیا اعلام کرد که بدهی های دولتی این کشور در ماه ژانویه سال جاری میلادی به بیش از دو تریلیارد و 89 میلیارد یورو رسیده است.

به گزارش بانک مرکزی ایتالیا، بدهی های دولتی این کشور در ماه ژانویه 2014 میلادی به 2 تریلیارد و 89 میلیارد و 500 میلیون یورو رسیده است.

گفتنی است که بدهی های دولتی ایتالیا در ماه ژانویه 2014 میلادی بیش از 20 میلیارد یورو از پایان سال 2013 بیشتر بوده است.

این در حالی است که کمیسیون اتحادیه اروپا اخیرا به ایتالیا هشدار داده است تا هرچه سریعتر با اتخاذ سیاست های فوری از بدهی های عمومی کاسته و اصلاحات مربوط به اشتغال و رشد اقتصادی را تصویب کند.

این کمیسیون هشدار داد: ایتالیا بیش از حد از عدم تعادل در اقتصاد کلان برخوردار است که نیاز به نظارت ویژه اتحادیه اروپا دارد که در ماه ژوئن تصمیم به گام های دیگری می گیرد.

از جمله مشکلات ایتالیا به عقیده کمیسیون اروپا می توان به بدهی های بسیار بالای دولتی، عدم رقابت و اصلاحات ساختاری نارسا اشاره کرد.

ایتالیا در راه رسیدن به هدف ˈمیان مدت ˈ کاهش هزینه های دولتی پیشرفت هایی کرده است اما با این حال ، تعدیل ساختاری برای سال 2014 با توجه بر لزوم کاهش بدهی های عمومی کافی به نظر نمی رسد.

کمیسیون اروپا از ایتالیا خواسته تا با سطح بسیار بالای بدهی های عمومی مقابله کند زیرا باعث کندی رشد اقتصادی شده و نیاز به سیاست های فوری و اقدامی قاطع است.

هیات دولت ایتالیا اخیرا به منظور بررسی طرح اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی این کشور تشکیل جلسه داد و ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا اظهار داشت که تا سه ماه آینده اصلاحات مهمی در زمینه قانون انتخابات، سیستم قضایی، سیستم مالیاتی و سیستم اقتصادی کشور به اجرا گذاشته خواهد شد.

دولت جدید ایتالیا 10 میلیارد یورو برای اصلاح ساختار سیاسی و اقتصادی کشور اختصاص داده است که از جمله برای کمک به افزایش قدرت خرید شهروندان ایتالیایی از طریق کاهش هزینه نیروی کار به میزان 10 درصد و افزایش حقوق کارمندان و کارگران، سرمایه گذاری در بخش خدمات اجتماعی ، کمک به شرکت ها و بخش های تولیدی از طریق آزاد سازی روند پرداخت بدهی بخش دولتی و پشتیبانی از قشر اجاره نشین که برای پرداخت اجاره بهای خود با مشکل مواجه هستند، استفاده خواهد شد.

اروپام ** 2171 ** 1552
کد N180773

وبگردی