آفتاب

مشورت های سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو

مشورت های سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو

باکو- ایرنا- دیدار ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ایران در امور خزر با ˈخلف خلف افˈهمتای آذری وی، محور گزارشی است که خبرگزاری آذری ˈآپاˈ از آن، به عنوان ˈمشورتهای سیاسی ایران و جمهوری آذربایجان در باکوˈ یاد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از این رسانه آذری ، خلف اف دراین ملاقات با اشاره به اهمیت سفرهمتای ایرانی خود به باکو، این سفر را از منظر توسعه مناسبات بین دو کشور، مهم ارزیابی کرده وظرفیت های گسترده برای توسعه همکاری های دو جانبه در زمینه های اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و ارتباطات، انرژی و جهانگردی را مورد توجه قرار داده است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت دیدارهای متقابل هیات های عالی بین دو کشور، تماس ها و مذاکرات مستمر در سطوح مختلف را یادآور شده و سطح مناسبات بین دو کشور را از منظر ثبات و امنیت منطقه مهم توصیف کرده است.

خلف همچنین از همکاری متقابل ایران و جمهوری آذربایجان در چارچوب سازمانهای بین المللی بین دو کشور بطور ویژه یاد کرده است.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر امور خارجه کشورمان و نماینده ویژه ایران در امور خزر نیز با ابراز رضایت از تماسهای خود در باکو، جمهوری آذربایجان را شریک مهمی برای جمهوری اسلامی ایران دانسته و علاقه مندی ایران به همکاری با جمهوری آذربایجان در سطح بین المللی و منطقه ای را خاطر نشان کرده است.

رحیم پور در جریان سفر سه روزه خود به باکو با ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان و دیگر مقامات این کشور ملاقات کرد و با شرکت در یک کنفرانس خبری ، حاصل 10 ساعت مذاکرات فشرده خود با مقامات جمهوری آذربایجان را سازنده و در مسیر توسعه مناسبات فیمابین توصیف کرد.

وی دیدار بسیار مهم روسای جمهور دو کشور در داووس سوییس را نقطه آغاز مرحله جدیدی در روابط ایران و جمهوری آذربایجان خواند و از برنامه ریزهای ویژه برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور خبرداد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران ، صبح روز جمعه باکو را به مقصد جمهوری خود مختار نخجوان به منظور ادامه رایزنی ها با مقامات این جمهوری ترک کرد.

خاورم*1206*1552
کد N180705

وبگردی