آفتاب

متخصصان امنیتی و مبارزه با تروریسم اروپا به لبنان می آیند

متخصصان امنیتی و مبارزه با تروریسم اروپا به لبنان می آیند

بیروت – ایرنا – یک منبع آگاه اروپایی اعلام کردکه متخصصان امنیتی و مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا هفته آینده وارد لبنان می شوند.

به گزارش ایرنا ، روزنامه لبنانی « النهار» در شماره روز جمعه خود با اعلام این خبر افزود که سرپرستی هیات امنیتی اروپا به لبنان را « جیل دوکرشوف» کمیسیر هماهنگ کننده دستگاه های مبارزه با تروریسم اتحادیه اروپا برعهده دارد.

مقامات امنیتی و سیاسی لبنان فرصت خواهند داشت تا در گفت وگو با دوکرشوف درباره سند همکاری امنیتی اتحادیه اروپا و لبنان که سال 2007 امضا شده و همچنین روند آموزش یگان های نیروهای امنیی لبنان تبادل نظرکنند.

مقامات اروپایی آمادگی خود را برای حمایت مستقیم از دستگاه های امنیتی لبنان اعلام کرده اند.

نیروهای امنیتی لبنان در چند هفته گذشته موفق شده اند چندعملیات تروریستی را قبل از وقوع کشف و خنثی و چند شبکه مرتبط با این عملیات ها را بازداشت کنند.

النهار نوشت که سفیر یک کشور بزرگ از مقامات لبنان خواسته است تا خواستار برگزاری همایشی برای مبارزه با تروریسم در بیروت با حضور کشورهای عربی و غربی شوند.

این سفیر که النهار به نام و کشور او اشاره نکرده است، افزود: باید یک برنامه جامع شامل دستیابی لبنان به دستگاه های پیشرفته ای که به کشف و شناسایی عاملان اقدامات تروریستی قبل از وقوع آنها کمک می کند، در نظر گرفته شود.

وی همچنین بر ضرورت آموزش و تجهیز کامل نیروهای مبارزه با ترورسم لبنان در ارتش ، امنیت داخلی و عمومی و امنیت کشور تاکید کرده است.

خاورم ** 1324
کد N180566

وبگردی