آفتاب
علم‌الهدی:

علم‌الهدی: بی‌تفاوتی مردم می‌تواند بسترساز جریان‌های فرصت طلب باشد

علم‌الهدی: بی‌تفاوتی مردم می‌تواند بسترساز جریان‌های فرصت طلب باشد

امام جمعه مشهد گفت: جریان‌های قدرت‌یاب درصددند از طریق کمرنگ کردن وابستگی دینی‌ مردم، سهم‌شان را در قدرت افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در جمع زائران و مجاوران حضرت رضا‌(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امروز خطری که انقلاب را تهدید می‌کند، جریان قدرت‌یاب و قدرت‌طلبی است که می‌خواهد ایستادگی 35 ساله مردم را در کنار ستون خیمه انقلاب یعنی مقام معظم رهبری تضعیف و انقلاب را منحرف کند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه توطئه جریان‌های ضدفرهنگی سبب‌ نگرانی‌ است، تصریح کرد: جریان قدرت‌طلب در پی تضعیف ارزش‌های دینی جامعه است تا از طریق کمرنگ کردن دین در ضعف اجتماع، جریان‌های لاییک و لائیسم را در کشور توسعه دهد.

عضو مجلس خبرگان گفت: جریان اعتدال از طریق ایجاد فضای باز سیاسی نباید موجبات توهین به ائمه را در جامعه فراهم آورد.

علم‌الهدی ابراز عقیده کرد‌: هم‌اکنون جریان‌های ضدفرهنگی، آیه‌های قرآنی را غیرانسانی می‌خوانند و در پایگاه‌ها و سایت‌ها و روزنامه‌ها به وضوح خودنمایی می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان در بخشی از سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: جریان مظلومیت فاطمه (س) یک حادثه تاریخی مربوط به 1400 سال گذشته نیست بلکه یک جریان عبرت‌آموز و سازنده برای زندگی سیاسی و اجتماعی ماست.

وی تصریح کرد: عامل اصلی جریان مظلومیت صدیقه کبری(س)، جریان‌های قدرت‌یاب و فرصت‌طلبی بودند که می‌خواستند در حاکمیت اسلامی سهم داشته باشند.

امام جمعه مشهد افزود: عامل پیدایش مظلومیت حضرت فاطمه‌(س) دو جریان بود. نخست جریان انقلاب‌ناپذیر اسلام بود که بخشی از مسلمانان انقلاب اسلام و پیامبر(ص) را نپذیرفته بودند که این قشر همان اعراب بادیه‌نشین و بیابانگردی بودند که به پیامبر(ص) ادعا کردند که ایمان آوردند، در صورتی که فقط تسلیم شدند و اسلام آوردند. این عده از افراد قدرت‌طلب، ظرف هر عملیات سودجویانه علیه اسلام قرار می‌گرفتند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: جریان دوم خواص بودند که رشد کامل و حساب شده نداشتند و سوژه عملیات روانی می‌شدند. این خواص به خاطراینکه متهم به جریان انحصارطلبی نشوند، خود به خود بستر عملیات روانی را فراهم می‌آوردند.

وی با قیاس دوران حضرت فاطمه زهرا(س) و شرایط فعلی کشور عنوان کرد: متاسفانه عقلیتی از خواص زود سوژه عملیات روانی می‌شوند و جریان‌های انحرافی با یک برچسب تندرو و افراطی زدن به خواص آنان را دچار موضع‌گیری بی‌طرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه نگرانی مقام معظم رهبری به خاطر توطئه جریان‌های غیرفرهنگی است، ادامه داد: مگر سال‌های گذشته از بی‌حجابی و فیلم‌های نامساعد در کشور خبری نبود؟ مگر مقام معظم رهبری از تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیه‌خون فرهنگی سخن به میان نیاورده بودند؟

وی تصریح کرد: قهرمانی مقام معظم رهبری طوری بود که ایشان نگرانی‌هایشان را ابراز نمی‌داشتند، ولی توطئه جریان‌های ضدفرهنگی موجبات نگرانی ایشان را بیش از پیش فراهم آورده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه مردم نباید نسبت به نگرانی حجت امام زمان(عج) بی‌تفاوت باشند، عنوان کرد: بی‌تفاوتی شما مردم می‌تواند بسترساز جریان‌های فرصت طلب باشد و همان مسائلی را که بر فاطمه زهرا (س) تحمیل کرد، بر دینداران جامعه اسلامی تحمیل کند.

امام جمعه مشهد در پایان یادآورشد: هفته آینده به مناسبت آغاز سال نو مقام معظم رهبری به مشهد مقدس مشرف خواهند شد که ساعت 9 صبح روز اول سالن نو از رهنمودها و افاضات ایشان در تمامی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی بهره خواهیم برد.

انتهای پیام

کد N180558

وبگردی