آفتاب

پارلمان اروپا: کریمه بخش انکار‌ناپذیر از قلمرو اوکراین است

پارلمان اروپا: کریمه بخش انکار‌ناپذیر از قلمرو اوکراین است

پارلمان اروپا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدامات روسیه و حمایت از دولت جدید اوکراین اعلام کرد که کریمه بخش انکار‌ناپذیر از قلمرو اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اینترفاکس اوکراین، پارلمان اروپا در این بیانیه خواستار خروج فوری نیروهای مسلح روسیه از خاک اوکراین و احترام کرملین برای قوانین بین‌المللی و تعهدات موجود شد.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است که براساس قانون اساسی اوکراین، جمهوری خود مختار کریمه تنها می‌تواند برای تعیین سرنوشت موضوعات داخلی، همه‌پرسی برگزار کند و همه پرسی برای پیوستن به روسیه غیرقانونی است.

این بیانیه همچنین به یادداشت تفاهم‌ بوداپست نیز اشاره می‌کند که در آن روسیه، آمریکا و انگلیس یکپارچگی ارضی اوکراین را تضمین می‌کنند.

اعضای پارلمان اروپا ضمن بیان اینکه گفت‌وگوهای سازنده بهترین راه برای حل هر اختلافی است از جامعه جهانی خواست تا از اوکراین حمایت کنند.

در این بیانیه همچنین از تعهد دولت جدید اوکراین به یک دستورکار اصلاحاتی شامل تغییرات اجتماعی، اقتصاد و سیاسی و همچنین تعهد کمیسیون اروپا به کمک‌های مالی کوتاه و میان مدت به اوکراین تبعید شده است.

این در حالی است که روسیه همچنان دستور کار خود را دنبال می‌کند و در همین راستا در تاریخ شانزدهم مارس همه‌پرسی الحاق به روسیه در کریمه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

کد N180405

وبگردی