آفتاب
نماینده بناب:

استانداری آذربایجان شرقی کمیته ویژه‌ای را برای پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد

استانداری آذربایجان شرقی کمیته ویژه‌ای را برای پیگیری تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل دهد

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی از استاندار آذربایجان شرقی خواست کمیته ویژه‌ای را برای پیگیری و عملیاتی شدن طرح اقتصاد مقاومتی در استان تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بناب راه علاج مشکلات کشور را فقط تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد اسلامی و مردمی است که بر اساس آن باید خودمان همه چیز را در داخل کشور تولید و مصرف کنیم.

وی از استاندار آذربایجان شرقی خواست ضمن تبیین کامل ایده اقتصاد مقاومتی در سطح استان، ملاک و معیار سنجش عملکرد تمام مسئولان را بر اساس توجه و خدمت آنها در راستای اقتصاد مقاومتی قرار دهد.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان این مطلب که زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی قابل مقایسه با زمان قبل از انقلاب نیست گفت: یکی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه و مثبت به نیروی انسانی داخلی است.

وی تشریح کرد: خوشبختانه در استان آذربایجان شرقی به حد کافی نیروی انسانی توانمند و شایسته وجود دارد که باید بکارگیری و استفاده شود.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کردک استاندار آذربایجان شرقی با شایستگی و سعه صدری که دارد از نیروهای فعال تمامی جناحها استفاده کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کم توجهی به موضوع نیروی انسانی در استان آذربایجان شرقی انتقاد کرد و خواستار بها دادن به این سرمایه بزرگ شد.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی در ادامه سخنان خود حمایت جدی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را لازمه دیگر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسئولان باید به راحتی در دسترس سرمایه گذاران بوده و خود را در برابر آنها پاسخگو بدانند چون حمایت، هدایت و البته نظارت بر سرمایه گذاران وظیفه مسئولان است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت زیرساخت های استان آذربایجان شرقی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی را نامناسب دانست و گفت: باوجود اینکه در 35 سال گذشته کارهای خوبی انجام یافته اما به عنوان نمونه با وضعیت فعلی حمل و نقل زمینی و ریلی استان نمی توانیم به تحقق اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام باقری بنابی با بیان اینکه وضعیت جاده های دسترسی استان اصلاٌ حال و روز خوبی ندارند گفت: آیا 12 ساعت زمان لازم برای رسیدن از بناب به تهران بوسیله قطار در شان نظام اسلامی ماست؟

وی خواستار اتمام مطالعات توسعه راه آهن برای ارتباط دادن مناطق جنوب استان به تبریز شد.

نماینده مردم بناب در مجلس تاکید کرد: کار توسعه حمل و نقل ریلی در استان آذربایجان شرقی باید در اولین فرصت ممکن شروع بشود حتی اگر اتمام آن 20سال هم طول بکشد.

وی همچنین تکمیل و بهره برداری پروژه نیمه تمام جاده بناب – نقده را هم که در اقتصاد منطقه تاثیر زیادی دارد ضروری دانست.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه مشکل کمبود آب را از مشکلات اساسی شهرستان بناب دانست و خواستار اختصاص حق آبه این شهرستان از سدهای علویان و شهید کاظمی شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه با تشکیل جلسات متعدد تاکنون به نتیجه خاصی در این مورد نرسیده ایم گفت: اگر قرار باید حق آبه شهرستان بناب اختصاص داده نشود بهتر است آن سدها را تعطیل کرد.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه از نهایی شدن اجرای کمربندی شرقی بناب خبر داد و گفت: سالانه در کمربندی های داخلی بناب بیش از یکصد نفر کشته و زخمی می‌شوند و با عزم جدی استاندار می توان در سال آینده پروژه کمربندی شرقی را شروع کرد.

این نماینده مجلس همچنین از نبود اماکن مناسب گردشگری و تفریحی ، نبود بستر مناسب برای توسعه شهرک صنعتی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و توقف آغاز طرح احداث شهرک دامپروری به عنوان مشکلات گریبانگیر شهرستان بناب نام برد و گفت: شهرک مسکونی ولیعصر بناب هم از مشکلات دیگری است که از سال 72 بلاتکلیف مانده و با وجود هزینه بیش از 40 میلیارد ریال در آنجا هنوز متولی مشخصی ندارد و ساکنان آنجا نمی دانند به کدام مسئول مراجعه کنند.

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: از مسئولان دولت یازدهم می خواهیم تحرک بیشتر همراه با برنامه ریزی و اهداف مدون داشته و با سفرهای سه ماهه به شهرستان‌ها از نزدیک با مشکلات و مسائل آنها آشنا شوند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در پایان از سکونت نداشتن برخی مدیران شهرستان بناب در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: از استانداری می خواهیم بخشنامه‌ای صادر کند که بر اساس آن مدیریان غیربومی بناب در خود شهرستان ساکن شوند تا از نزدیک و بطور شبانه روزی شاهد مسائل و مشکلات حوزه کاری خودشان باشند.

انتهای پیام

کد N180273

وبگردی