آفتاب
نماینده میاندوآب، شاهیندژ و تکاب:

جنوب آذربایجان غربی در تخصیص بودجه محروم مانده است

جنوب آذربایجان غربی در تخصیص بودجه محروم مانده است

نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ وتکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرهای جنوب استان آذربایجان غربی همواره در تصویب و تخصیص بودجه های ملی و استانی محروم مانده اند.

مهدی عیسی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان غربی بیان کرد: نیازمندی‌های شهرهای میاندوآب، شاهیندژ و تکاب به علت محرومیت‌های تاریخی زیاد بوده اما گستردگی این حوزه موجب کم توجهی به تخصیص بودجه به این شهرها شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این سه شهر با وجود مشکلات فراوان و مطالبات گسترده دارای دو نماینده در مجلس است که حتی فعالیت مستمر این دو نماینده نیز پاسخگوی نیازهای منطقه نبوده و در بخش‌هایی مانند تصویب بودجه نیز اثر منفی داشته است.

وی اظهار نمود: نمایندگان فعلی با توجه به حجم کاری و رسیدگی به مشکلات مردم منطقه نمی‌توانند به تنهایی جوابگوی مردم این سه شهر باشند و در بسیاری موارد گستردگی حوزه انتخابیه در کنار وقت کم برای رسیدگی و سرکشی به منطقه توسط دونماینده منجر به تضییع حقوق عمومی مردم شده است.

وی گفت: یکی از موارد مهم ضعف این منطقه، محروم ماندن این سه شهر در زمینه تصویب بودجه است که تنها می توان با افزایش نمایندگان منطقه در مجلس از طریق تفکیک حوزه انتخابیه و اختصاص یک کرسی مستقل به شهر های شاهیندژ و تکاب و جداکردن حوزه انتخابیه این دو شهر از میاندوآب این کمبودها محرومیت‌ها را جبران کرد.

عیسی زاده گفت:در بودجه امسال برای تعریض جاده‌های تکاب بیجار و بیجار – زنجان تنها 32 میلیارد تومان اعتبار در سال اول اختصاص یافت در حالی که این دو پروژه به 280 میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

وی یادآورشد: دستگاه‌های اجرایی شهرهای میاندوآب، شاهیندژ و تکاب با 4000 نفر نیروی کار در ادارات خود قادر به تامین نیازهای منطقه نیستند و دو نماینده نیز به تنهایی نمی‌توانند مشکلات این شهرها را حل کنند.

وی گفت: این سه شهر دارای 600 هزار نفر جمعیت و تعداد 640 روستا بوده و مشکلات آنها از حوزه‌های معیشتی و اشتغال تا مسائل زیست محیطی و اقتصادی گسترش یافته که نیازمند رسیدگی جدی و همیشگی و مستمر است.

این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد: اختصاص یک نماینده مستقل برای شهرهای شاهیندژ و تکاب تا انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی محقق شود.

انتهای پیام

کد N180135

وبگردی