آفتاب

یک عضو حزب مردم‌سالاری: امسال سال تحول بزرگ سیاسی برای کشور بود

یک عضو حزب مردم‌سالاری: امسال سال تحول بزرگ سیاسی برای کشور بود

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در ارزیابی خود از شرایط سیاسی کشور در سالی که گذشت، گفت: سال 92 از لحاظ سیاسی سالی بود که در آن تحولی بزرگ به نام تغییر دولت صورت گرفت.

یک عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در ارزیابی خود از شرایط سیاسی کشور در سالی که گذشت، گفت: سال 92 از لحاظ سیاسی سالی بود که در آن تحولی بزرگ به نام تغییر دولت صورت گرفت.

حمیدرضا شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: پیش از انتخابات کمتر کسی تصور می‌کرد که پس از دولت احمدی‌نژاد، دولتی روی کار بیاید که اعتدالگراست و به اصلاح‌طلبان متمایل است اما دیدیم که عزم و اراده جدی برای تغییر جریان سیاسی حاکم بر امور اجرایی کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه "سال 92 سال تحول بزرگ در عرصه سیاسی کشور بود"، خاطرنشان کرد: در سال 92 تحولی بزرگ در عرصه سیاسی یعنی تغییر دولت رخ داد. این تحول در مقطعی شکل گرفت که کمتر کسی تصور می‌کرد که عزم و اراده‌ای برای این تغییر در حاکمیت وجود داشته باشد.

این فعال سیاسی در ادامه به بیان عوامل تأثیرگذار در این تغییر اشاره کرد و گفت: به نظر من نخستین عاملی که موجب تغییر دولت و جریان سیاسی حاکم بر امور اجرایی کشور شد، درس گرفتن اصلاح‌طلبان از اشتباهات گذشته و همچنین اجماع آنها در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

شکوهی افزود: انشقاق در بین اصولگرایان که حاصل عملکرد نادرست احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری بود و همچنین عزم مقام معظم رهبری در هدایت صحیح جریانات سیاسی در زمان انتخابات، از دیگر عوامل این تحول بزرگ در کشور به حساب می‌آید.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری با بیانات خود پیش از برگزاری انتخابات، آرامش را به عرصه سیاسی کشور بازگرداندند و اجازه ندادند آنچه در زمان تبلیغات انتخاباتی در سال 88 رخ داد، بار دیگر تکرار شود. مردم نیز با توجه به این صحبت‌ها به این باور رسیدند که می‌توانند نقشی تأثیرگذار در انتخابات داشته باشند.

وی با بیان اینکه "مهمترین تحول سیاسی سال 92، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود"، اضافه کرد: همه اتفاقاتی که در سال جاری رخ داد از پیشرفت‌های دیپلماتیک گرفته تا حاکم شدن آرامش اقتصادی در کشور و ساماندهی امور مختلف اجتماعی و سیاسی، از جمله وضعیت احزاب و رسانه‌ها و همچنین در حوزه‌های فرهنگی، همگی وابسته به انتخابات ریاست جمهوری و شرایط پس از آن بوده است.

شکوهی در ادامه با بیان اینکه "حماسه سیاسی مورد نظر رهبری به بهترین وجه ممکن تحقق پیدا کرد"، اظهار کرد: به نظر من انتخابات نقطه آغازی برای تحقق حماسه سیاسی مورد نظر رهبری بود و آنچه ما در ادامه یعنی موفقیت‌هایی که در عرصه‌های دیپلماتیک و بین‌المللی کسب شد و همچنین بازگشت اعتماد عمومی در بین مردم و بازگشت آرامش به عرصه سیاسی و اقتصادی کشور را مشاهده می‌کنیم، تکمیل‌کننده این عنوان برای سال 92 است.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تاکید بر اینکه "سال آینده سال سختی برای دولت خواهد بود"، تصریح کرد: به نظر من به دو دلیل سال 93 سال سختی برای دولت خواهد بود؛ چراکه در این سال آن دسته از افرادی که تاکنون به دلیل تازه‌کار بودن دولت انتقادات کمتری مطرح می‌کردند، تلاش می‌کنند تا بیشتر به دنبال یافتن اقدامات عملی صورت گرفته از سوی دولت باشند.

وی با اشاره به منتقدان صریح‌اللهجه و حتی برخی نقدهای افراطی در قبال دولت، ابراز عقیده کرد: منتقدان افراطی دولت در طول ماه‌های اخیر هرآنچه خواستند به بدترین وجه ممکن در رسانه‌های خود مطرح کردند و به نظر من در سال آینده تقابل میان منتقدان افراطی دولت و خود دولت به حداکثر می‌رسد.

شکوهی در پایان با بیان اینکه "آرامش، منطق و اعتدال جزو مواردی است که با مورد توجه قرار دادن آنها مشکلات مردم رفع و پیشرفت‌های بسیاری برای کشور حاصل می‌شود"، گفت: کسی که دلسوز کشور باشد، فارغ از عضویت در جناح‌های مختلف حتماً پیگیر حل مشکلات مردم و به دنبال حاکم شدن منطق، آرامش و اعتدال در جامعه است. چنین فردی تلاش می‌کند انتقادات افراطی و بی‌پایه و اساسی را که هیچ تناسبی با نقد ندارد، کنار بگذارد و در جهت برقراری آرامش در کشور عمل کند.

انتهای پیام

کد N180054

وبگردی