آفتاب

عناوین اخبار مهم جهان از شب گذشته تاکنون

عناوین اخبار مهم جهان از شب گذشته تاکنون

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: عناوین اخبار مهم جهان از شب گذشته تاکنون به نقل از رسانه های خارجی به شرح زیر است.

ایران و خاورمیانه

- جان کری وزیر خارجه آمریکا از آمادگی این کشور برای اعطای پناهندگی سیاسی به اعضای گروهک تروریستی منافقین در عراق خبر داد.

- جنگنده های رژیم صهیونیستی با نقض آتش بس صبح امروز جمعه بار دیگر دو پایگاه متعلق به گردانهای عزالدین قسام را در غزه هدف قرار دادند.

- عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به درخواست برخی برای نامزد نشدن بشار اسد برای انتخابت ریاست جمهوری سوریه گفت: انتخابات هر کشور یک مسئله داخلی است و نقش بسیار موثری در مبارزه با تروریسم دارد.

- حزب الله لبنان با صدر بیانیه ای با محکوم کردن اقدامات و حملات رژیم صهیونیستی به غزه اقدامات مقاومت فلسطین را تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی خواند.

- بشار الجعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل از اظهارات اخضرابراهیمی درباره ارتباط میان مذاکرات ژنو و انتخابات در سوریه انتقد کرد.

آسیا و اقیانوسیه

- با اعلام این موضوع از سوی مقامات مالزیایی که خلبان هواپیمای مسافربری ناپدید شده این کشور در آخرین پیام خود اعلام داشته است همه چیز خوب است دامنه ابهام و سردرگمی درباره علت ناپدید شدن این هواپیما افزایش یافته است و تلاشها برای یافتن آن وسیعتر شده است.

- زلزله 6.2 ریشتری جنوب غربی ژاپن را لرزاند و دست کم 14 زخمی بر جای گذاشت.

آمریکا و اروپا

- مارک زوکربرگ بنیانگذار فیس بوک در صفحه فیس بوک خود خطاب به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نوشت: دولت آمریکا با ید طلایه دار اینترنت باشد و نه تهدیدی برای آن. وی در این نوشته گفته است از آنچه جاسوسی دولتی از شهروندان خوانده شده، خسته شده است.

- مقامات وزارت خارجه روسیه با غیرقانونی خواندن حمایت مالی آمریکا از دولت اوکراین به آمریکا درباره عواقب حمایت از گروه های افراطی در این کشور هشدار دادند.

- یک پیمانکار وزارت دفاع آمریکا به علت انتقال اسرار نظامی و اطلاعات محرمانه به نامزد چینی خود مجرم شناخته شد. این پیمانکار آمریکایی 60 سال سن دارد و نامزدش 30 سال.

- وزارت خارجه روسیه منع ورود خبرنگاران روسی به کنفرانس خبری باراک اوباما را اقدامی غیرقابل قبول دانست.

- جان کری وزیر خارجه آمریکا از فلسطینی ها خواست تا یهودی بودن رژیم اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

- ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل برگزاری همه پرسی توسط مردم شبه جزیره کریمه بری استقلال را حق مشروع آنها خواند.

 

کد N180043

وبگردی