آفتاب

ششمین نشست اضطراری شورای امنیت در مورد اوکراین برگزار شد

ششمین نشست اضطراری شورای امنیت در مورد اوکراین برگزار شد

نیویورک، ایرنا- در ششمین نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بحران اوکراین برخی از اعضای این شورا تلاش کردند قعطنامه ای را به تصویب برسانند که در آن ضمن تاکید بر حق حاکمیت ملی اوکراین، از نیروهای نظامی روسیه هر چه سریعتر از منطقه کریمه خارج شوند.

به گزارش ایرنا در این نشست نماینده لیتوانی ضمن محکوم کردن اقدامات اخیر روسیه در اوکراین بصراحت اعلام کرد که کشور او به هیچ عنوان نتایج همه پرسی الحاق اوکراین به خاک روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت و از نظردولت او هیچ توجیهی برای اشغال اوکراین وجود ندارد.

نماینده چاد در سازمان ملل نیز با حمایت از دولت اوکراین خواستار آشتی ملی در اوکراین و تلاش های بین المللی برای دستیابی به یک راه حل صلح آمیز برای این بحران شد.

در این نشست نماینده آرژانتین ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به ادامه بحران جاری خواستار احترام همه اعضای این نهاد بین المللی به منشور سازمان ملل و حق حاکمیت مردم اوکراین شد و گفت که تصمیم گیری برای آینده اوکراین به عهده مردم این کشور است.

وی تاکید کرد که بحران جاری می تواند به از هم پاشیدگی اوکراین بینجامد.

نخست وزیر دولت موقت اوکراین نیز که در این نشست حضور داشت طی سخنانی با تاکید بر این نکته که کریمه بخش جدائی ناپذیر خاک اوکراین است گفت دولت او هنوز به یافتن راه حل صلح آمیزی برای این بحران که کشورش را به از هم پاشیدگی تهدید می کند امیدوار است و آمادگی دارد تا برای حل این بحران با مقامات روسی مذاکره کند.

اروپام 1908
کد N179760

وبگردی