آفتاب

بررسی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مجلس

بررسی سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در مجلس

تهران-ایرنا- اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی هفته آینده سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی را بررسی می کنند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری هفته آینده در روز شنبه سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی را با حضور نمایندگان وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه ردیف ها و کسری بودجه وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری با توجه به تعهدات دستگاههای ذی ربط در جلسه مورخ 20 اسفند 92 کمیسیون را بررسی می کنند.

وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخگویی روز یکشنبه برای پاسخ به سوالات سه نماینده در این کمیسیون حضور می یابد.

جلسه کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاهها، آموزشهای مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی روز دوشنبه در این کمیسیون برگزار می شود.



**وزیر تعاون به کمیسیون اجتماعی می رود

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه لایحه یک فوریتی تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و طرح تعیین تکلیف دوره های آموزشی تربیت بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بررسی می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز سه شنبه برای پاسخ به سوالات غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام، محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان در این کمیسیون حضور می یابد.

اعضای کارگروه کار و روابط کار این کمیسیون در روز یکشنبه مشکلات بیمه و بازنشستگی کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را بررسی می کنند.



**بررسی لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس

اعضای کمیسیون اقتصادی در روز شنبه بندهای (14) و (17) قانون اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 1366 و اصلاحات بعدی آن اعاده شده از صحن علنی مجلس شورای اسلامی را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه طرح تسهیل تسویه بدهی ارزی واحدهای تولیدی به حساب ذخیره ارزی و لایحه منشور سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه را بررسی می کنند.

جلسه کارگروه ویژه کمیسیون در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و بررسی راهکارهای لازم در این باره روز سه شنبه در این کمیسیون برگزار می شود.



**بررسی لایحه تعیین وظایف وزارت تعاون در کمیسیون بهداشت

اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در روز یکشنبه لایحه تعیین وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و طرح الحاق یک بند به ماده(2) قانون تشکیل شورای عالی اشتغال را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون درروز یکشنبه همچنین طرح الحاق یک بند به ماده(45) قانون خدمت وظیفه عمومی را بررسی می کنند.



**بررسی گزارش تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور در کمیسیون صنایع مجلس

اعضای کمیسیون صنایع و معادن در روز یکشنبه طرح اصلاح ماده (41) قانون اصلاح فصل پنجم و پاره ای از مواد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع و طرح ارزیابی زیست محیطی ایران را بررسی می کنند.

اعضای این کمیسیون در روز سه شنبه گزارش هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور را بررسی می کنند.



**بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی در کمسیون عمران مجلس

اعضای کمیسیون عمران مجلس در روز یکشنبه طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را بررسی می کنند.



**بررس لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در روز یکشنبه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان و در روز سه شنبه طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی . مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه ها را بررسی می کنند.



**بررسی سیاست های کی اقتصاد مقاومتی در کمیسیون کشاورزی مجلس

اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در روز یکشنبه به ادامه بحث پیرامون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری می پردازند.

اعضای این کمیسیون در این روز همچنین به ادامه رسیدگی به بررسی طرح ارزیابی زیست محیطی می پردازند.

سیام(1)**9121**1588
کد N179282

وبگردی