آفتاب
باهنر در نشست خبری:

فراکسیون حامی دولت در مجلس شکل نمی گیرد/ ایران بی در و پیکر نیست؛ اگر عرضه ندارند فکر دیگری کنیم

فراکسیون حامی دولت در مجلس شکل نمی گیرد/ ایران بی در و پیکر نیست؛ اگر عرضه ندارند فکر دیگری کنیم

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص تشکیل فراکسیون حامی دولت در مجلس، گفت: مجلس با تمام توان از دولت حمایت می کند و ممکن است در بعضی از فراکسیون ها تعدیل هایی اتفاق بیفتد اما فراکسیون جدیدی شکل نمی گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشستی خبری که صبح امروز پنجشنبه برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پس از دیدار اعضای فراکسیون رهروان مجلس با رئیس جمهور و تاکید بر حمایت این فراکسیون از دولت آیا بعد از عید شاهد شکل گیری فراکسیون جدیدی برای حمایت از دولت از درون فراکسیون رهروان هستیم، گفت: حمایت و یا عدم حمایت صفر یا صددرصدی نیست. حمایت طیف وسیعی از همکاری ها و نقدها را شامل می شود. موضع ما درباره دولت یازدهم با شعارهایی که سر کار آمده و برنامه هایی که دارد مورد حمایت است.

وی افزود: از روز اول به دوستان دولت گفتیم مشکلات بسیار است و نیاز به تلاش زیادی برای حل آنها دارید. مجلس با تمام توان از دولت حمایت می کند و مدافع و کمک کار دولت است البته این حمایت به شرط خردگرایی، اعتدال و حل مشکلات کشور و عدول نکردن از خط قرمزهاست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان و رهروان و اصلاح طلبان حامی دولت هستند، اظهار داشت: مجلس فرصت مناسبی را در اختیار دولت گذاشته و دولت را حمایت می کند؛ البته ما نقدهای خود را به دولت داریم.

وی تاکید کرد: فراکسیون حامی دولت شکل نمی گیرد اما ممکن است تعدیل هایی در فراکسیون های موجود مجلس اتفاق افتد اما پیش بینی من این است که فراکسیون جدیدی شکل نمی گیرد اما در عالم سیاست هیچ چیز پیش بینی نمی شود.

باهنر در پاسخ به سئوالی در خصوص سفر اشتون به ایران و دیدارهایش با بعضی از فعالان فتنه 88 و واکنش مجلس شورای اسلامی، گفت: فضای باز سیاسی بین المللی جزء شعارهای دولت یازدهم بوده و قرار بود در همین مسیر حرکت کنیم و در همین راستا سیاست راهبردی نرمش قهرمانانه را داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای باز سیاسی به معنای ولنگاری و بی در و دروازه بودن نیست، افزود: جمهوری اسلامی ارزش هایی دارد که برای آن ارزش ها پافشاری می کند. اگر پیشرفتی داشتیم مدیون همین پافشاری هایی است که انجام داده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم در سفر پیشین بعضی از وزرای خارجه و هم در این سفر خانم اشتون، این اتفاق افتاد و حتما اتفاق مذمومی است. دستگاه دیپلماسی و اطلاعاتی کشور باید در این خصوص پاسخ دهند.

باهنر گفت: البته ما بحث هایی شنیده ایم که سفر اشتون به ایران با شرط دیدار با این افراد بوده است که ما آن را تایید یا رد نمی کنیم ولی وزارت امور خارجه باید در این باره روشن و شفاف پاسخ دهد، اگر از این دیدارها مطلع بوده خطا کرده و باید جبران شود و اگر مطلع نبوده عذر بدتر از گناه است.

دبیر کل جبهه پیروان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بی در و پیکر نیست، گفت: اگر آقایان عرضه ندارند از سیاست های نظام حفاظت کنند باید فکر دیگری کرد. مجلس این موضوع را پیگیری می کند و این نوع رفتارها دخالت آشکار در جمهوری اسلامی ایران است و این گونه رفتارها مسیر پیش رو را مخدوش می کند و ممکن است این مسیر را ببندد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او درباره فعالیت های جبهه پیروان برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی پرسید، گفت: الان در کشور مسائل زیادی وجود دارد و همه ارکان و نهادها باید عزمشان را برای حل مشکلات جزم کنند و فرصت مناسبی برای شروع بحث های انتخاباتی نیست و اکنون این گونه بحث ها، ظلم بزرگی به مردم است.

وی با اشاره به اینکه کارهای به زمین مانده زیادی داریم و فعالان سیاسی باید دست به دست هم دهند که در مسیر تعیین شده نظام حرکت کنند، اظهار داشت: بحث های انتخاباتی زودهنگام است و مشکلات بسیاری وجود دارد که باید آنها را حل کنیم، البته تلاش می کنیم اصولگرایان به وحدت برسند اما خط و نشان کشیدن و تقسیم کردن قوای کشور به رقبای انتخاباتی ظلم بزرگی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما به نوبه خود فعالیت های انتخاباتی مان را داریم اما هم خودمان و هم رقبا را از فعالیت های زودهنگام برحذر می کنیم و تمام تمرکزمان باید اکنون برای اجرای سیاست های راهبردی اقتصاد مقاومتی باشد.

باهنر یادآور شد: باید برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی قدم های عملیاتی برداریم تا بتوانیم در پایان سال آینده پاسخگو باشیم که چه قدم هایی برداشته ایم.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه روزنامه اعتماد در گزارشی دولت احمدی نژاد را خلاف کار و نامشروع خوانده است، واکنش شما به این گونه اظهارنظرها چیست، گفت: دولت ها، مجالس و نهادهای حکومتی می آیند و می روند و نقدهایی می شود که نباید ناعادلانه باشد اما نقد چراغ آینده را روشن می کند.

وی تاکید کرد: مشروعیت دولت گذشته وجود داشته و تاکید شده است. نامشروع اعلام کردن دولت گذشته ادامه بحث فتنه است و این همان چیزی است که سران فتنه مطرح کرده اند و ممکن است من خودم به دولت دهم نقدهایی داشته باشم اما این گونه اظهارنظرها کوبیدن به طبل فتنه گران است و نظام اجازه نمی دهد آنها از لانه خود بیرون بیایند و تجربه گذشته را تکرار کنند و هر گونه حرکتی هزینه هایی دارد که باید آن را قبول کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارنظرهای بان کی مون مبنی بر آزادی سران جنبش سبز، گفت: باعث تعجب است که فردی در این سطح و موقعیت بین المللی این گونه اظهارنظرها را بیان می کند، البته برای ما روشن است که این گونه اظهارنظرها دست نشاندگی مقامات بین المللی را ثابت می کند، این گونه حرف ها سخیف و بی ربط است.

باهنر در خصوص نگرانی فرهنگی علما و اینکه آیا همه نگرانی های فرهنگی به وزیر ارشاد و دولت برمی گردد، اظهار داشت: مسائل فرهنگی بسیار متنوع است و ما در برنامه پنجم توسعه اعلام کردیم پروژه های بزرگ فنی و اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد. فرهنگ یک مرحله اعم است.

این نماینده مجلس یادآور شد: رسانه ها، خطبای جمعه و همه دستگاههای که از خزانه ارتزاق می کنند باید در مسیر اصلاح الگوهای فرهنگی تلاش می کنند. اگر وزیر ارشاد یک جمله ای را می گوید باید پاسخگوی آن باشد، اینکه یک رسانه به مقدسات توهین کند قابل بخشش نیست و باید با چنین خطایی حتما برخورد شود و باید دغدغه های رهبری را جدی گرفت.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در خصوص تعداد زیاد سئوالات نمایندگان از وزرا اظهار داشت: اگر مقایسه تطبیقی انجام دهیم متوجه می شویم در شش ماه اول دولت ها میزان سئوالات به چه نحوی بوده است و طبیعی است که رشد داشته باشد همان طور که سئوالات از دولت خاتمی کمتر از احمدی نژاد بود و سئوالات از دولت احمدی نژاد کمتر از دولت روحانی بود و این رشد طبیعی است.

باهنر افزود: وزرا و مسئولین باید زمانی از کار خود را برای پاسخگویی به سئوالات در نظر بگیرند. ما در مجلس تلاش کردیم 80 درصد سئوالات را قبل از اینکه به کمیسیون های تخصصی ارجاع شود حل و فصل کنیم.

وی گفت: اگر سئوالی مطرح می شود وزیر باید پاسخ دهد البته نمایندگان خویشتنداری خود را بیشتر کنند و وزرا هم دل نازک نباشند. لازمه وزیر بودن، پاسخگو بودن است.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سئوال که چه نمره ای به دولت یازدهم می دهید، گفت: هنوز زود است و امتحانات ثلث اول نیز داده نشده است. البته تیک آف و شروع دولت خود بوده اما حرکت دولت برای حل مشکلات کند است.

باهنر در پاسخ به این سئوال که مرز میان هتاکی و انتقاد کجاست، تصریح کرد: ارتباطات انسانی نمی توان فیزیکی تعریف کرد. خانم اشتون بدون هماهنگی با بعضی از فعالان فتنه دیدار می کند و مجلس در مقابل این حرکت واکنش می دهد. تمام موضع و اقتدار جمهوری اسلامی ایران حمایت از ارزش ها و اصول است. خانم اشتون بدش نمی آید یک راهپیمایی در ایران برگزار شود و چند شعار هم بدهد. مگر در اوکراین چه کردند، ما نمی گذاریم با من این گونه رفتار شود.

وی تاکید کرد: اقتدار جمهوری اسلامی ایران از پافشاری بر روی مواضع است، ما روابط دیپلماتیک را می فهمیم. زمانی که یک مهمان خارجی به ایران می آید بدون اجازه میزبان حق ندارد جایی برود و حرکت دزدکی در دیپلماسی نداریم. قرار نیست خانم اشتون دزدکی کاری انجام دهد بنابراین طبیعی است مجلس واکنش نشان دهد. مرز بین انتقاد و هتاکی به وجدان آدم ها برمی گردد.

باهنر در خصوص شکایت کوچک زاده از وزیر اطلاعات گفت: اگر شکایتی انجام شود و به هیات رئیسه تحویل گردد ما حتما بررسی می کنیم در مجلس هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان وجود دارد که هر کس شکایتی از رفتار نمایندگان داشته باشد این هیات آن را بررسی می کند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا حضور اشتون در ایران بر مذاکرات هسته ای تاثیرگذار خواهد بود، افزود: حتما حضور اشتون در مذاکرات بی تاثیر نیست. ما بازی برد- برد را در پیش گرفته ایم اما خواسته استکبار این است که ما نباشیم و همواره گفتگوی آنها برد- باخت بوده است اما قضاوت کنید که ما برنده ایم یا آنها، ما تجربیات خوبی داریم و همین الان نیز امکان ادامه بازی برد- باخت را داریم و اگر جنگ گرم را به ما تحمیل کنند ما آمادگی کامل داریم.

کد N179096

وبگردی