آفتاب

مرکل و اوباما خواستار بازنگری روسیه در مورد کریمه شدند

مرکل و اوباما خواستار بازنگری روسیه در مورد کریمه شدند

صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری آمریکا از دولت روسیه خواستند در مورد مواضع خود در مورد شبه جزیره کریمه بازنگری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سه روز مانده به برگزاری همه پرسی جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین، دولت های آلمان و آمریکا خواستار بازنگری "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سیاست های خود نسبت به این منطقه شدند.

"آنگلا مرکل" در گفتگو با یک روزنامه آلمان گفت: تمامیت ارضی یک کشور باید مورد توجه قرار گیرد، نمی توان مرزها را یک جانبه تغییر داد. وی رویکرد کرملین در قبال این منطقه را برخلاف خواست ملت اوکراین دانست. صدراعظم آلمان با بیان این که اوکراین آزاد است راه خود را انتخاب کند از ادامه تلاش های برلین به همراه همپیمانان اروپایی و آمریکایی اش برای حل دیپلماتیک بحران اوکراین خبر داد.

همچنین "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با "آرسنی یاتسنیوک" رئیس دولت انتقالی اوکراین ضمن هشدار در مورد اقدامات روسیه تاکید کرد این مسئله برای مسکو "هزینه" خواهد داشت.

وی ضمن ابراز امیدواری در مورد نتیجه بخش بودن تلاش های دیپلماتیک برای تغییر موضع روسیه، خواستار بازنگری در برگزاری همه پرسی جدایی کریمه از اوکراین شد. در این دیدار یاتسنیوک اعلام کرد اوکراین در نبرد برای حفظ تمامیت ارضی خود به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد.

رئیس دولت انتقالی اوکراین در سفر خود به واشنگتن با "جان کری" وزیر خارجه آمریکا نیز دیدار و گفتگو کرد. قرار است روز جمعه کری ضمن دیدار با همتای روس خود در لندن، با وی در مورد آخرین تحولات اوکراین به رایزنی بپردازد.

کد N178932

وبگردی