آفتاب

ناکارآمدی مقامات مالزی از نگاه متخصصان

ناکارآمدی مقامات مالزی از نگاه متخصصان

کوالالامپور – ایرنا – یک مقام سابق آمریکایی در تازه ترین اظهارات خود مقامات محلی مالزی را ˈارتباط گران ضعیفˈ و ˈافرادی با بی لیاقتی کاملˈ خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی مالیزیا اینسایدر، مدیر کل پیشین کمیته ملی امنیت حمل و نقل آمریکا پس از انتقادهای وارده بر مالزی بدنبال عدم توانایی برای مدیریت بحران ناپدیدشدن هواپیمای این کشور، گفت: این بدترین شرایطی است که وی در بحران یک مدیریت مشاهده کرده است.

ˈپیتر گوئلزˈ گفت: تاکنون در چند نوبت اطلاعات نادرستی از سوی مقامات مالزی در مورد محل پرواز ˈام.اچ.370ˈ ارائه شده و پس از مدتی اشتباهات اصلاح شده است.

وی همچنین از سوارنشدن مسافرانی که مقدمات اولیه برای ورود به هواپیما را انجام داده اما سوار هواپیما نشده اند نیز انتقاد کرده است.

این مقام سابق آمریکایی گفت که در حوادث بین المللی از این قبیل برای 24 تا 36 ساعت اولیه شرایط ناپداری وجود دارد و به همین خاطر نیز پیمان هایی وجود دارد که همه آن را امضا می کنند.

این یپمان تشریح می کند که اقدامات لازم برای مدیریت یک واقعه در این زمان ها چگونه انجام می شود و به چه روشی سایر کشورهایی که در حادثه آسیب دیده اند به کار گرفته شوند، از شایعات جلوگیری شود و اطلاعات درست انتشار یابد.

ˈپیتر گوئلزˈ افزود: مالزی به این پیمان عمل نمی کند و به همین خاطر گروه های مختلف اطلاعات متضادی منتشر می کنند.

وی از دولت مالزی خواسته است به بحران مدیریت این سانحه پایان دهد.

یک روزنامه نگار آمریکایی حوزه جنوب شرق آسیا نیز در گزارشی نوشت: نبود هماهنگی بین سازمان های مالزی و اطلاعات متناقض در مورد هواپیمای ناپدیدشده نشان می دهد که رهبران این کشور به جای کسب اطلاعات با ارزش تنها به انتقادات در حال افزایش واکنش نشان می دهند.

در گزارش این روزنامه نگار آمده است: دستپاچگی کلی در ناپدیدشدن این هواپیما فرهنگ سیاسی پدرسالاری را به چالش کشیده و رهبران نازپرورده را در معرض انتقادات جهانی قرار داده است.

این روزنامه نگار آمریکا معتقد است ˈویژگی استبدادی رهبران مالزی در مدیریت این بحرانˈ نشان داده شده است.

آساق**د.م**1611
کد N178926

وبگردی