آفتاب

ضرب‌الاجل دو هفته‌ای لیبی به شبه نظامیان برای پایان دادن به محاصره بنادر

ضرب‌الاجل دو هفته‌ای لیبی به شبه نظامیان برای پایان دادن به محاصره بنادر

رئیس کنگره ملی لیبی به شبه‌نظامیانی که بنادر نفتی این کشور را محاصره کرده‌اند دو هفته مهلت داد تا به اقدام خود پایان دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نوری ابوسهمین، رئیس کنگره ملی لیبی (پارلمان) اعلام کرد: ما دو هفته به شبه‌نظامیانی که مراکز و بنادر نفتی را محاصره‌ کرده‌اند مهلت می‌دهیم تا به کار خود پایان دهند و تا آن زمان عملیات نظامی برای بازپس‌گیری بنادر به تعلیق خواهد افتاد.

وی همچنین با اعلام اینکه نفت‌کش کره شمالی که حامل نفت سرقت شده لیبی است از آب‌های این کشور خارج شده و از مصر و دیگر کشورها خواست تا این کشتی را متوقف و محموله آن را به لیبی بازگردانند.

ابوسهمین گفت: بعد از حمله نیروهای لیبی به این نفت‌کش که هزاران لیتر از نفت لیبی را بارگیری کرده این کشتی از آب‌های لیبی خارج و آخرین بار در نزدیکی بندر مطروح مصر دیده شده است.

در پی فرار نفت‌کش کره شمالی از آب‌های لیبی، کنگره ملی این کشور که عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیرنده در لیبی محسوب می‌شود نخست‌وزیر را برکنار و وزیر دفاع را به جای وی برگزید.

شبه‌نظامیان مسلح لیبی که از انقلابیون سابق این کشور هستند، مدت‌هاست که بنادر نفتی شرق لیبی را به تصرف خود درآورده‌اند و مانع صادرات نفت این کشور می‌شوند.

انتهای پیام

کد N178917

وبگردی