آفتاب

کشته و رخمی شدن 4 تن در درگیری‌ معترضان با پلیس ترکیه

کشته و رخمی شدن 4 تن در درگیری‌ معترضان با پلیس ترکیه

در جریان ادامه ناآرامی‌های ترکیه که به دنبال مرگ یک نوجوان معترض 15 ساله در گرفت، چهار تن دیگر کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، یکی از معترضان در استانبول در پی اقدامات سرکوبگرانه ماموران پلیس از ناحیه سر زخمی شده و جان باخت.

عزیز بابوسکو، استاندار استانبول از حزب حاکم عدالت و توسعه گفت:‌ دو گروه به ماموران پلیس حمله کردند و یک جوان به دلیل جراحت در ناحیه سر جان باخت.

در همین حال پلیس ترکیه اعلام کرد، تیراندازی مخالفان دولت آنکارا به سوی شهروندان ساکن اطراف پارک گزی منجر به کشته شدن یک جوان 21 ساله و زخمی شدن دو تن دیگر انجامید که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

به دنبال مرگ برکین الوان، نوجوان 15 ساله که تابستان سال گذشته میلادی در اعتراضات ضددولتی زخمی شده بود، ترکیه دوباره به آشوب کشیده شد.

ده‌ها هزار معترض در شهرهای مختلف ترکیه برای همدردی با خانواده این نوجوان به خیابان‌ها آمده و شعارهایی همچون "رجب طیب اردوغان قاتل" سر دادند.

رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه که در خصوص مرگ الوان سوکت اختیار کرده بود، گفت: برگزاری اعتراضات گسترده خیابانی آن هم 18 روز پیش از انتخابات به روح دموکراسی خدشه وارد می‌کند.

وی افزود: آیا دموکراسی از پرتاب کوکتل مولوتف نشات می‌گیرد؟ راه دموکراسی به صندوق‌های رای ختم می‌شود اگر قدرت دارید به پای صندوق‌های رای بروید.

انتهای پیام

کد N178822

وبگردی