آفتاب

تاکید ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه مناسبات اقتصادی

تاکید ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه مناسبات اقتصادی

باکو- ایرنا- در دیدار ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان با ˈکمال الدین حیدر افˈ وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان، طرفین بر ضرورت استفاده از ظرفیت ها و فرصت های موجود اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از باکو، در این دیدار، معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان ضمن استقبال از سفر قریب الوقوع کمال الدین حیدراف به تهران گفت: ایران و جمهوری آذربایجان برای تقویت مناسبات همه جانبه باید از ظرفیت ها و فرصت های موجود اقتصادی استفاده ککند.

وی افزود: این اقدام آینده روشنی را برای دو همسایه برادر و مسلمان نوید می دهد.

او با اشاره به ظرفیت های بزرگ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، رویکرد مثبت بین المللی به برنامه های دولت جدید ایران و همچنین موفقیت های چشمگیر کشورمان در حوزه های زیر ساختی، علمی، فناوری و علوم جدید را زمینه ساز همکاری های مشترک ایران با همه کشورهای جهان، به ویژه کشورهای مسلمان و همسایه از جمله جمهوری آذربایجان توصیف کرد.

در این دیدار وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان نیز ضمن تاکید بر ضرورت توسعه مناسبات دو کشور دوست و همسایه گفت: ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه مناسبات خود لازم است در حوزه های جدیدی وارد همکاری شوند و با شناخت فرصت های اقتصادی بخصوص با محوریت بخش های خصوصی و سرمایه گذاری های مشترک، به دنبال برنامه ریزی برای رسیدن به تعامل سازنده باشند.

وی با اشاره به انگیزه قوی و عزم و اراده مسئولان دو کشور برای توسعه همه جانبه مناسبات فیمابین ،ابراز امیدواری کرد که زمینه های لازم برای رفع مشکلات موجود در بخش های گمرکی ، حمل و نقل، تعرفه های تجاری ، بیمه ، صدور ویزا و اجرای طرح های مشترک اقتصادی فراهم گردد.

حیدر اف همچنین استفاده متقابل از تجربیات دو کشور در برخورد با حوادث و بلایای طبیعی نظیر زلزله ، سیل ، آتش سوزی جنگل ها و آتش سوزی در چاههای نفت و گاز در حوزه دریای خزر را از جمله زمینه های همکاری های مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان بر شمرد.

وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان جمعه 23 اسفند برای یک دیدار دو روزه عازم تهران خواهد شد.

خاورم*1206*1144
کد N178812

وبگردی