آفتاب
در رونمایی کتاب دکوراسیون کودک شهرزاد اعلام شد

موسسه مد و لباس کودک تشکیل می‌شود

موسسه مد و لباس کودک تشکیل می‌شود

نشست تخصصی مد برای خردسالان و کودکان به همت مجله «شهرزاد» در سومین جشنواره مد و لباس فجر برگزار شد.

نشست تخصصی مد برای خردسالان و کودکان به همت مجله «شهرزاد» در سومین جشنواره مد و لباس فجر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید علی کاشفی خوانساری، مدیر مجله «شهرزاد»، در نشست تخصصی مد برای خردسالان و کودکان، ضمن مرور برنامه‌های قبلی این نشریه در حوزه مد و لباس کودک، از تشکیل موسسه تک منظوره تخصصی مد کودکان با مجوز بنیاد ملی مد و لباس در سال آتی خبر داد.

در این نشست سید علی کاشفی خوانساری، مدیر مجله شهرزاد، معصومه دباغی، فرشته تنیده دژ و نوید فرید به سخنرانی پرداختند.

کاشفی خوانساری، مدیر مسئول مجله «شهرزاد» در این نشست به بررسی مبحث مد برای کودکان از منظرهای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی پرداخت و گفت: رعایت اعتدال مهم‌ترین مساله در طرح مد برای کودکان است تا ضمن توجه به سلامت و آراستگی کودک، مانع این برداشت در ذهن کودکان شود که تنها بر اساس ظاهر و لباس‌شان سنجیده، تأیید و تشویق می‌شوند.

کاشفی ضمن انتقاد از فرهنگ برخی کشورهای غربی که با زیاده روی در بحث مد برای کودکان به سلامت جسمی و روحی آنان لطمه می‌زنند، اظهار کرد: توجه به ویژگی‌های اعتقادی، فرهنگی و تربیتی در بحث مد برای کودکان ضروری است. می‌توان با مدیریت مناسب بحث مد کودک را از یک تهدید به فرصت تبدیل کرد تا زمینه‌ساز خودشناسی و شکوفایی استعدادهای کودکان و خودباوری در آن‌ها شود.

این نویسنده و پژوهشگر هنر و ادبیات کودک ادامه داد: مد نباید به وسیله‌ای برای تقلیدپذیری، تابعیت و الگوبرداری کودکان بدل شود، بلکه بالعکس باید زمینه‌ساز باور منحصر به فرد بودن هر کودک و تقویت تخیل و انتخاب‌گری او شود؛ به نحوی که با مد به شکل فعال و کنشگر و نه به صورت منفعل برخورد کند.

همچنین در این مراسم از ویژه‌نامه جدید مجله «شهرزاد» با موضوع دکوراسیون اتاق کودک که با حمایت بنیاد ملی مد و لباس انتشار یافته، رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N178743

وبگردی