آفتاب

وزیران خارجه آمریکا و روسیه در لندن دیدار می کنند

وزیران خارجه آمریکا و روسیه در لندن دیدار می کنند

لندن – ایرنا – وزیران خارجه آمریکا و روسیه روز جمعه این هفته درباره بحران اوکراین در لندن دیدار و گفت و گو می کنند.

به گزارش ایرنا، تلویزیون اسکای نیوز انگلیس عصر چهارشنبه گزارش داد: ˈجان کریˈ و ˈسرگئی لاوروفˈ این هفته به لندن سفر می کنند تا درباره اوضاع اوکراین و بویژه موضوع برگزاری همه پرسی در شبه جزیره کریمه مذاکره کنند.

تلویزیون انگلیسی گفت: وزیر خارجه آمریکا در این مذاکرات سلسله گزینه هایی را برای حل منازعه (بر سر شبه جزیره کریمه) به همتای روس خود ارائه خواهد کرد.

ˈتلاش های تازه دیپلماتیک در حالی سرعت گرفته است که همه پرسی وعده داده شده در مورد پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه روز یکشنبه آینده برگزار می شود.ˈ

ˈبی بی سیˈ نیز گزارش داد: رییس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، از جان کری خواسته است که برای دیدار با سرگئی لاوروف به لندن سفر کند.

در همین حال رهبران هفت کشور صنعتی جهان موسوم به ˈجی 7ˈ در بیانیه مشترکی از روسیه خواسته اند که ˈتلاش های خود را برای ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به آن کشور، متوقف کند.ˈ

سران کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا به همراه اتحادیه اروپا تاکید کرده اند که نتایج همه پرسی درباره کریمه را به رسمیت نخواهند شناخت.

ˈآنان اعلام کرده اند که در صورتی که روسیه به اقدامات خود برای جدا کردن شبه جزیره کریمه از اوکراین ادامه دهد، بصورت فردی و جمعی اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.ˈ

کشورهای عضو گروه ˈجی 7ˈ و اتحادیه اروپا به روسیه تاکید کرده اند که اقدامات خود را در زمینه تغییر ˈوضعیت موجودˈ شبه جزیره کریمه متوقف کند.

اروپام**345
کد N178364

وبگردی