آفتاب
در حاشیه امضای سند همکاری با عمان؛

ربیعی: دیپلماسی مهارتی در وزارت تعاون آغاز شده است

ربیعی: دیپلماسی مهارتی در وزارت تعاون آغاز شده است

مسقط - ایرنا - علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به امضای دو تفاهم نامه و سند همکاری در زمینه کار و اشتغال میان ایران و عمان گفت: مدتی است دیپلماسی مهارتی را در وزارت تعاون آغاز کرده ایم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، وزیر تعاون که همراه رییس جمهوری به عمان سفر کرده است، در حاشیه امضای دو سند همکاری در حوزه های آموزش های فنی و حرفه ای و کار افزود: تاکنون آموزش هایی برای کشورهای منطقه ای برگزار کرده ایم؛ توان بالایی در آموزش های فنی و حرفه ای داریم که طرف عمانی با مشاهده این ظرفیت ها مایل بود که ما نیروهای عمانی را در تهران آموزش دهیم و حتی در این کشور، آموزش فنی و حرفه ای ما برای تربیت مربی فنی و حرفه ای مستقر شود.

تفاهم نامه دیگر ما با عمان در زمینه کار بود؛ تفاهم نامه بطور کلی تبادل اطلاعات و همکاری های دو کشور در حوزه های تحقیقاتی چون تبادل نیروی کار را در بر می گیرد.

ربیعی تصریح کرد: سند امضا شده تفاهم نامه جامعی است که زمینه را برای حضور بیشتر نیروهای کار ایرانی در کشور عمان فراهم می کند.

وی افزود: این تفاهم نامه نخستین اقدامی است که در این زمینه با کشور عمان آغاز شده و در فضای تفاهم موجود که دولت تدبیر و امید ایجاد کرده است، کشور عمان به امضای این تفاهم نامه تمایل پیدا کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری اینکه در زمینه منابع انسانی و نیروی کار می توانیم ارتباط بیشتری با کشورهای منطقه داشته باشیم، گفت: نیروی انسانی زیادی در ایران با تخصص بالا وجود دارد که این نیرو می تواند در کشورهای منطقه حضور پیدا کند.

سیام9189**1572
کد N178311

وبگردی