آفتاب
معاون فرهنگی سازمان اوقاف:

مقابله با جنگ نرم نیازمند بهره‌مندی فرزندانمان از قرآن است

مقابله با جنگ نرم نیازمند بهره‌مندی فرزندانمان از قرآن است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان مدافعان خوبی در عرصه جنگ نرم باشند باید آنان را بر سفره قرآن بنشانیم تا از برکات این سفره بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان مدافعان خوبی در عرصه جنگ نرم باشند باید آنان را بر سفره قرآن بنشانیم تا از برکات این سفره بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی در مراسم اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم استان گیلان که با حضور 2 هزار دانش‌آموز برگزیده مسابقات قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال نعمت‌های الهی را در سفره قرآن گسترده است‌، لذا اگر می‌خواهیم در گلستان‌های زیبا زندگی کنیم باید از این نعمت به خوبی بهره‌مند شویم.

وی با بیان این‌که «کسانی که بر سفره قرآن، حافظ یا قاری شده‌اند، قطعا زندگی متفاوت و خوبی از بقیه افراد دارند» افزود: فرد توسط قرآن، حرف‌های خدا را می‌شنود، اخلاق و رفتار وی متاثر از قرآن است و ارتباط خالصانه‌ای با پروردگار برقرار می‌کند، قطعا در طول زندگی‌اش از معارف این گنجینه مکتوب بهره بسیاری می‌برد.

وی تمام کلمات قرآن را سراسر حکمت دانست و با اشاره به ضرورت روخوانی صحیح قرآن کریم و حفظ آیات آن، گفت: حفظ هر آیه قرآن کریم سلاحی است که علیه دشمنان نظام اسلامی ایران به کار ‌برده می‌شود.

شرفخانی با بیان این‌که «تهاجم فرهنگی،‌ جنگی است که با چشم نمی‌بینیم» تصریح کرد:‌ در جنگ سرد سلاحی نظیر توپ و تانک وجود دارد، اما در جنگ نرم دشمن اعتقادات و ارزش‌های ما را با برنامه‌های مختلف هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: آنان قصد دارند رفتار اسلامی ما را به رفتار غربی تبدیل کنند و می‌خواهند با ترویج انواع مد و سبک زندگی غربی، سبک زندگی اسلامی را از بین ببرند، اگر می‌خواهیم جنگ ما جنگ اعتقادی و نرم باشد باید پایبند به معارف قرآنی باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور با اشاره به سخن امام رضا(ع) که فرمودند؛ راه هدایت بشر از راه تمسک به قرآن محقق می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان مدافعان خوبی در عرصه جنگ نرم باشند باید آنان را بر سفره قرآن بنشانیم تا از برکات این سفره بهره‌مند شوند.

شرفخانی تاکید کرد: اگر بخواهیم به عنوان فرد قرآنی در جامعه اثرگذار باشیم باید اخلاق و رفتارمان بر اساس آیات قرآن باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین ولی عادلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، سازمان اوقاف طرح تربیت حفاظ را در برنامه کاری خود قرار داد که سهمیه گیلان در این طرح 53 هزار نفر بود اما به دلیل علاقه مردم گیلان، در سال جاری حدود 60 هزار نفر در مسابقات قرآنی شرکت داشتند به عبارتی سهیمه 9 هزار و 605 نفری در گیلان محقق شده است.

انتهای پیام

کد N178088

وبگردی