آفتاب

پهپادهای انگلیس در آفریقا و خاورمیانه مستقر می‌شوند

پهپادهای انگلیس در آفریقا و خاورمیانه مستقر می‌شوند

گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه نظارت بر عملیات‌های مقابله با تروریسم توسط هواپیماهای بدون سرنشین گفت: اسکادران انگلیس متشکل از 10 فروند پهپاد "ریپر" در افغانستان بعید است که پس از خروج کامل نیروهای بین‌المللی از این کشور به انگلیس بازگردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، بن امرسون، گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه نظارت بر عملیات‌های مقابله با تروریسم پهپادها افزود: بسیار متحمل است که این اسکادران در آفریقا و خاورمیانه مستقر و برای مبارزه علیه شبه‌نظامیان آنجا استفاده شود. این پهپادها در کشورهایی چون نیجریه و جیبوتی مستقر خواهند شد.

مطالعه 21 صفحه‌ای ارسال شده برای شورای حقوق بشر سازمان ملل،‌ کشتارهای هدفمند در پاکستان، افغانستان، یمن، غزه و سومالی را بررسی می‌کند. کاهش چشمگیر حملات پهپادی آمریکا در پاکستان همزمان با انتقال کنترل این مساله از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به پنتاگون در میان اصلی‌ترین اطلاعات این مطالعه قرار دارد.

در حالی که تعداد حملات پهپادی در پاکستان کاهش یافته، این نوع حملات در افغانستان و یمن افزایش یافته است. بر اساس داده‌های سازمان ملل، سال گذشته میلادی 40 درصد از مرگ و میرهای غیرنظامیان افغان در اثر حملات پهپادی به وجود آمده است.

مهم‌ترین استدلال مخالفان استفاده از حملات پهپادی این است که مادامی که پهپادها توسط افرادی که هزاران مایل دورتر از محل اقدامات نظامی زندگی می‌کنند، مدیریت شود،‌ بسیار محتمل است که به جای تروریست‌های واقعی، غیرنظامیان بی‌گناه از جمله زنان و کودکان در نتیجه حمله پهپادی کشته شوند.

انتهای پیام

کد N178015

وبگردی