آفتاب
ولادیمیر ژیرینوفسکی:

تحریم های غرب نمی تواند زیانی به روسیه وارد کند

تحریم های غرب نمی تواند زیانی به روسیه وارد کند

رهبر حزب لیبرال دمکراتیک روسیه با اشاره به نقش و نفوذ مسکو در مسائل جهانی از جمله امنیت بین المللی گفت توان غرب در متاثر کردن اقتصاد این کشور از طریق تحریم بسیار محدود است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، "ولادیمیر ژیرینوفسکی" رهبر حزب لیبرال دمکراتیک روسیه و عضو دومای روسیه در خصوص تحریم های احتمالی غرب علیه این کشور گفت این اقدام خسارت جدی به اقتصاد کشور وارد نخواهد کرد.

وی امروز پیش از آغاز نشست پارلمان روسیه تاکید کرد آمریکا و اتحادیه اروپا توان بسیار محدودی برای تحت تاثیر قرار دادن روند سیاسی در روسیه از طریق تحریم ها دارند. به گفته وی غرب در بسیاری از زمینه ها به همکاری روسیه نیاز دارد زیرا این کشور نفوذ و نقش ویژه ای در این زمینه ها از جمله امنیت جهانی دارد.

ژیرینوفسکی در پاسخ به سوال خبرگزاری ایتارتاس اظهار داشت: اگر پس از اتفاقات مخوفی که اخیرا رخ داده، اقدامی تحریمی با استفاده از نهادهای بین المللی علیه روسیه اعمال شود به معنی زیر سوال بردن تلاش های مسکو در حمایت از حقوق مردم است، این کاری است که تنها از اقوام غیرمتمدن برمی آید.

رهبر حزب لیبرال دمکراتیک روسیه حمایت آمریکا از تحرکات ضدروسی را نشانگر کینه این کشور از روسیه و یادآور دوران جنگ سرد دانست. وی با اشاره به تهدیدهای غرب در مورد تحریم مسکو افزود: با اعمال تحریم های اقتصادی، آنها نمی توانند هیچ تاثیر مستقیمی بر روسیه بگذارند. به گفته ژیرینوفسکی در حال حاضر امکان تحریم روسیه وجود ندارد و از این رو تهدیدهای انجام گرفته در این زمینه بی معنی است.

کد N177966

وبگردی