آفتاب
جهانگیری در جلسه هیأت دولت:

دولت عزم جدی و راسخی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد

دولت عزم جدی و راسخی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارد

دولت عزم جدی و راسخی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مولفه‌های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری دارد و با تمام توان در این عرصه وارد شده و دستگاه‌های مسئول را به تدوین برنامه‌های زمان‌بندی شده مأمور کرده است.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: دولت عزم جدی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مولفه‌های اعلام‌شده از سوی مقام معظم رهبری دارد و با تمام توان در این عرصه وارد و دستگاه‌های مسئول را به تدوین برنامه‌های زمان‌بندی شده مأمور کرده است.

به گزارش ایلنا، جلسه هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست معاون اول رییس‌جمهوری برگزار شد و اعضای دولت به بحث و بررسی در خصوص مهمترین مسائل و مباحث روز کشور پرداختند.

اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در نشست با فعالان اقتصادی درباره سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهارداشت: دولت عزم جدی و راسخی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مولفه‌های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری دارد و با تمام توان در این عرصه وارد شده و دستگاه‌های مسئول را به تدوین برنامه‌های زمان‌بندی شده مأمور کرده است.

معاون اول رییس جمهوری کلیه دستگاه‌های اجرایی را به پیگیری مجدانه این تکالیف توصیه کرد و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که با توکل به خدا و شتاب مناسب، مردم ثمرات شیرین اقتصادی مقاومتی را در همین دولت خواهند چشید، تصریح کرد: اعتماد مقام معظم رهبری به دولت برای تحقق سیاست‌ها، مسئولیت همه ما را سنگین‌تر می‌کند و دولت مصمم است که ضمن تحقق کلیه تکالیف تعیین شده در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، کاستی‌های ناشی از اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی را نیز برطرف نماید و تحول مورد انتظار مقام معظم رهبری را برآورده سازد.

وی با اشاره به اینکه موفقیت دولت در مدت کوتاه مسئولیت که مبتنی بر نگرش علمی و بهره‌گیری از دیدگاه‌های کارشناسی به دست آمده است، موجب شکل‌گیری آرامش در جامعه و امید در فعالان اقتصادی شده، کاهش رشد تورم نقطه به نقطه ماهانه و سالانه را نشانه‌ای از اهتمام سنجیده دولت به حوزه اقتصاد دانست و اظهار امیدواری کرد که در سال آینده نیز با پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و خروج از رکود، کاهش آسیب‌پذیری‌های اقتصادی کشور را شاهد باشیم.

در ادامه این جلسه با تصویب هیأت وزیران، مبلغ هجده هزار میلیارد (۱۸/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بابت کاهش سهم مستقیم مردم در هزینه‌های درمانی و تحقق شاخص عدالت در سلامت و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص یافت.

همچنین هیأت وزیران با اختصاص مبلغ نود میلیارد (۹۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال برای تأمین آب کشاورزی و آشامیدنی شهر و روستا در هر یک از شهرستان‌های پارسیان، بندر لنگه، قشم، سیریک، حاجی‌آباد و بشاگرد موافقت کرد.

با تصمیم هیأت وزیران مبلغ دویست و هفتاد و هشت میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون(۲۷۸/۷۵۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال تسهیلات بانکی و مبلغ چهارصد و شصت میلیارد (۴۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بابت جبران خسارت ناشی از سیل، زلزله و آتش‌سوزی در استان چهار محال و بختیاری اختصاص یافت.

تصویب دو آیین‌نامه از آیین‌نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور نیز از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز هیأت دولت مطرح شد.

 

کد N177881

وبگردی