آفتاب

آزمایش سامانه جدید شناسایی توسط نیروهای موشکی روسیه

آزمایش سامانه جدید شناسایی توسط نیروهای موشکی روسیه

مسکو- ایرنا- دمیتری آندریوف رییس بخش مطبوعاتی نیروهای دفاع موشکی روسیه از آزمایش سامانه جدید شناسایی سیار توسط این نهاد نظامی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، آندریوف روز چهارشنبه گفت : سامانه جدید در راستای دفاع و پوشش از امکانات نیروهای واحد موشک های راهبردی روسیه طراحی و تولید شده است.

وی افزود: سامانه جدید برای عملیات شناسایی، نقطه یابی و از بین بردن اهداف ثابت و متحرک و پشتیبانی آتش از واحدهای نظامی، گشت زنی و حفاظت از تاسیسات سامانه های امنیتی خودکار به کار گرفته می شود.

مقام نظامی روس اضافه کرد: سامانه امنیتی متحرک نیروهای موشک های راهبردی روسیه همچنین از امکان انجام عملیات رزمی شبانه و ردیابی و هدف قرار دادن تسلیحات در حالت های خودکار و نیمه خودکار برخوردار است.

وی ادامه داد : این سامانه پیشرفته رزمی همچنین به ایستگاه های شناسایی الکترونیکی و رهگیری نوری مجهز است.

وی از ارایه توضیحات بیشتر در خصوص ویژگی های فنی این سامانه مانند برد و شعاع پوشش آن خودداری کرد.

آزمایش سامانه جدید امنیتی متحرک نیروهای موشکی راهبردی روسیه در شرایطی انجام می گیرد که تنش در مناسبات روسیه با غرب بر سر تحولات جاری اوکراین به ویژه منطقه خود مختار کریمه تشدید شده است.

اوکراین به دنبال تصمیم روس زبانان منطقه خودمختار کریمه برای جدایی از خاک این کشور و الحاق به روسیه و حمایت مسکو از این تصمیم از کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس خواستار مداخله نظامی شده است.

در همین راستا دولت انگلیس روز گذشته اعلام کرد که یک فروند هواپیمای شناسایی به مرزهای غربی اوکراین اعزام می کند.

اروپام/518 ** 1064
کد N177557

وبگردی