آفتاب

عضو کمیسیون عمران دیدار اشتون با فعالان سیاسی را موجب خدشه‌دار شدن استقلال نظام دانست

عضو کمیسیون عمران دیدار اشتون با فعالان سیاسی را موجب خدشه‌دار شدن استقلال نظام دانست

یک عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی نسبت به ملاقات اشتون با برخی فعالان سیاسی به وزارت خارجه تذکر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کمال علیپور طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) در تذکری به وزیر امور خارجه گفت که دیدار رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با برخی فعالان سیاسی «جای تاسف دارد که وادادگی وزارت خارجه را نشان می‌دهد.»

وی با بیان اینکه این دیدار به استقلال نظام خدشه وارد کرده است تصریح کرد: چرا خانم اشتون باید دزدانه ملاقات داشته باشد؟ وزارت خارجه باید پاسخگو باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در تذکر دیگری به رئیس جمهور گفت: نمایندگان پیگیر دغدغه‌های رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی هستند و متاسفانه صندوق توسعه ملی به این موضوع توجه ندارد.

علیپور ادامه داد: این صندوق برای حمایت از تولیدکنندگان، تولیدگران و کشاورزان تولیدکننده است اما متاسفانه 150 نفر از تولیدکنندگان استان ما به واسطه ندانم‌کاری مسئولان صندوق در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار همچنین در تذکری به وزیر کشور گفت: استان مازندران با استاندار تعیین شده به قهقرا می‌رود.

وی افزود: انتصابات عجیب و غریب، وضعیت نابسامان در استان و به کار گماردن آدم‌های مشکل‌دار جریان 88 مورد تعجب ماست به طور مثال نفری که محکومیت قضایی دارد به عنوان مدیرکل پژوهش و تشکیلات استانداری منصوب شده است. خود استاندار نیز در زمانی که در وزارت کشاورزی و جنگداری مشغول بودند مشکل داشتند که یک روز ماندن این استاندار در استان ما مشکلات زیادی در نرخ بیکاری، بحث‌های علمی، صنایع و کشاورزی ایجاد می‌کند.

علیپور خطاب به وزیر کشور گفت: اگر شما موضوع را پیگیری نمی‌کنید ما با مراجعه به قوه قضائیه و شکایت به کمیسیون اصل 90 مسائل استان را پیگیری کنیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اجرای طرح پزشک خانواده در استان مازندران بامشکل مواجه است که باید مشکلات آن حل شود.

وی در پایان در تذکری به وزرای کار، رفاه و تعاون اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت در خصوص حقوق بازنشستگان فولاد کشور افزود: این بازنشستگان در اسفندماه سال گذشته 150 هزار تومان حقوق گرفتند که امیدواریم در این سال این موضوع جبران و به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام

کد N177273

وبگردی