آفتاب

صدور حکم جلب رهبر راستگرایان اوکراین توسط روسیه

صدور حکم جلب رهبر راستگرایان اوکراین توسط روسیه

تهران-ایرنا-دادگاهی در روسیه روز چهارشنبه حکم جلب ˈدیمیتری یاروشˈ رهبر یک حزب راستگرای اوکراین را به اتهام تحریک اقدامات تروریستی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، دادگاه منطقه ˈباسمانیˈ روسیه درغیاب یاروش حکم جلب وی را به دلیل فراخوان عمومی برای اقدامات تروریستی و افراطی گرایانه از طریق رسانه ها صادر کرد.

مقامات قضایی اوکراین نیز پیش از این حکم جلب سران شبه جزیره کریمه را صادر کرده بودند که روسیه حامیان آنان است.

یاروش که رهبری جنبش نیمه نظامی ˈجناح راستˈ را در اوکراین برعهده دارد و یکی از شخصیت های متنفذ سیاسی از آغاز درگیری های این کشور بوده است؛ آمادگی خود را برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین اعلام کرده است.

اوکراین46میلیون نفری از اواخر نوامبر سال گذشته میلادی (آبان/آذر1392) به دلیل خودداری ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنار شده این کشور از امضای توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا، صحنه ناآرامی های گسترده بوده است.

بحران سیاسی در اوکراین از چندی قبل به دنبال تشدید خشونت در اعتراضات مردمی و خروج یانوکوویچ از قدرت وارد مرحله تازه ای شد.

استقرار نیروهای نظامی روسیه در منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه اوکراین تحولات این کشور را در مرکز توجهات بین المللی و رویارویی غرب با مسکو قرار داده است.

پارلمان منطقه خودمختار کریمه 16مارس (25 اسفند) را زمان برگزاری همه پرسی در مورد پیوستن به روسیه اعلام کرده است، با آنکه این اقدام با مخالفت بسیاری از کشورهای غربی روبرو شده است؛ ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه از این تصمیم حمایت کرده است.

اروپام 9157 ** 1064
کد N177158

وبگردی