آفتاب

لاریجانی: نگرانی دیکتاتورها نسبت به سوریه حقه بازی است

لاریجانی: نگرانی دیکتاتورها نسبت به سوریه حقه بازی است

تهران - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نگرانی دیکتاتورهای منطقه نسبت به کشور سوریه نوعی حقه بازی و غیرقابل باور است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «علی لاریجانی» روز چهارشنبه در اولین نشست مجالس کشورهای دوست سوریه افزود: دیکتاتورها در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به جز اتکا بر آمریکا و غرب امکان حضور ندارند.

وی ادامه داد: در منطقه دیکتاتوری ها مورد حمایت آمریکا هستند و این برای وجهه آنها افتضاح است.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حال با چنین وجهه افتضاحی از کشورهای دیکتاتوری شاهدیم که آنها ادعای نگرانی دمکراسی در سوریه را دارند و این غیرقابل باور و حقه بازی است.

لاریجانی در ادامه به بررسی حوادث سوریه در سال های اخیر پرداخت و گفت: تاسف آور است که در کشور مقاوم سوریه مشکلاتی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: برای تاریخ بشریت نقطه ای تاریک محسوب می شود که تروریست ها در این کشور مشکلاتی را برای مردم پدید آوردند و باعث آوارگی بسیاری از کودکان و زنان شده اند.

رییس مجلس ادامه داد: تاریک تر از این نقطه این است که مجامع بین المللی این امور را می بینند و کاری انجام نمی دهند؛ تنها مقداری ژست سیاسی می گیرند و حرف می زنند اما حوادث در سوریه در حال روی دادن است.

لاریجانی با قبیح خواندن عملکرد تروریست ها در سوریه گفت: شاهدیم که فجایع رخ داده در کشور سوریه از مرز این کشور عبور کرده و در عراق و لبنان هم ادامه یافته است و با این رویکرد تروریست ها، سوریه را به کارگاه تروریست ساز برای انتقال به کشورهای دیگر تعبیر می کنند که این موضوع ننگ است.

وی ادامه داد: نگاه غربی ها به موضوعات و حوادث سوریه و کمک آنها به تروریست ها ننگ محسوب می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری حوادثی که در سوریه رخ می دهد، گفت: بعد از حوادث انقلاب های منطقه ای و بعد از تونس و پیش از انقلاب مصر سفری به یکی از کشورهای منطقه داشتم که یکی از رهبرانش به بنده گفت گام بعد از تونس، سوریه است و من به وی گفتم که سوریه که مساله ای ندارد و هر چه فکر کردم متوجه صحبت های وی نشدم اما بعد از دو ماه حوادث در سوریه پدید آمد و بنده فهمیدم که این قضایا پشت صحنه ای دارد و عده ای به دنبال برهم زدن آرامش در کشور سوریه را دارند.

نشست یک روزه تبادل نظر دوستان سوریه با حضور رییسان کمیسیون های سیاست خارجی مجالس ایران، سوریه، عراق، لبنان، الجزایر و روسیه از صبح امروز در هتل اسپیناس تهران آغاز به کار کرد.

خبر در حال تکمیل است.

سیام(3)**7261**9132**1336
کد N177019

وبگردی