آفتاب
نکو:

در صورت انحراف از مسیر مذاکرات هسته‌ای، ملت و نمایندگان آنها واکنش نشان می‌دهند

در صورت انحراف از مسیر مذاکرات هسته‌ای، ملت و نمایندگان آنها واکنش نشان می‌دهند

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان اظهار کرد: در ادامه مسیر گفت‌وگو‌های هسته‌ای اگر انحرافی صورت گیرد و منافع کشور و نظام نادیده انگاشته شود شاهد واکنش‌ها از سوی ملت خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ابراهیم نکو طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: غرب به سرکردگی آمریکا مدام گستاخی می‌کند و از قرار داشتن تمام گزینه‌ها روی میز مذاکرات سخن می‌گوید آنها بدانند که گزینه‌های روی میزشان تعدادی اسباب‌بازی آن هم از نوع چینی و بمب‌گذاری شده است که برای سرگرمی غربی‌هاست و چنانکه دستکاری شود هستی آنها را با خاک یکسان خواهد کرد.

وی افزود: ملت بزرگ ایران همراه و همگام با مسئولین خود در 22 بهمن ماه سال جاری ثابت کردند که روی میز مذاکره ایران هم گزینه‌هایی مانند وفاداری و ولایت،‌ شجاعت، شهادت و وحدت و از جان گذشتگی وجود دارد و ملت ایران و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی در برابر یاوه‌گویی‌های غرب با تمام توان و راست قامتی ایستادگی کرده و کوچکترین باجی به زیاده‌خواهی‌های آنان نخواهد داد و گزارش مداخله جویانه و دیکتاتور مآبانه دبیرکل سازمان ملل و اشتون در مورد حقوق بشر در ایران نمونه بارز مداخله در امور کشورهاست و انتظار می‌رود وزارت خارجه در این زمینه واکنش نشان دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: این سیاست های ابلاغی توسط مقام معظم رهبری نشان از هوشمندی، بصیرت، موقع‌شناسی و آینده‌نگری رهبر انقلاب دارد که نشان می‌دهد آموزش‌های همگانی در این زمینه صورت گرفته تا اقتصاد مقامتی به عنوان یک فرهنگ غالب در کشور و در بین مردم پذیرفته شود. همچنین قوای سه گانه در برابر اقتصاد مقاومتی وظیفه خود را بدانند و مجلس نیز وظیفه دارد طرح‌ها و لوایح را مورد بررسی کرده و تصویب کند که روح اقتصاد مقاومتی در آن حاکم باشد و دولت موظف است در اجرای برنامه‌ها اقتصاد مقاومتی را لحاظ کرده و مدیران خود را آموزش دهد.

وی ادامه داد: لازم است در راستای این اصول کلی بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی کشور مورد توجه قرار گرفته تا به مثابه قلب تپنده اقتصاد کشور نقش خود را ایفا کند که به دنبال حمایت از تولید است که می‌توانیم به اهداف اقتصاد مقاومتی نایل شویم. از اهداف اقتصاد مقاومتی رفاه بیشترمردم، رونق و توسعه اقتصادی، ‌کاهش نرخ تورم و گرانی،‌ اشتغال‌زایی و حل مشکل بیکاری و عزتمندی ملت و رسیدن به رتبه اول اقتصاد منطقه‌ای است که نباید در پیچ و خم اجرا به فراموشی سپرده شود.

نکو خطاب به رئیس جمهور تاکید کرد: دولت باید مواظب باشد در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 مردم آسیب نبینند. زیرا مردم نباید تاوان سوءمدیریت، بی‌تدبیری و بی‌قانونی مدیران اجرایی را بدهند و متاسفانه قشر کارگر و کارمند در شرایط فعلی با دشواری‌های زیادی زندگی می‌کنند و باید مواظب بود در اجرای هدفمندی خسارت بیشتر به آنها وارد نشود.

نماینده مردم بهارستان در بخش پایانی سخنان خود خواستار توجه به طرح‌های عمرانی منطقه مانند بیمارستان بهارستان، رفع مشکلات شهر جدید پرند شد و از مسولین خواست تا اقدامات جدی و فوری را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N177004

وبگردی