آفتاب
اولین اجلاس کشورهای دوست سوریه؛

نماینده مجلس لبنان: تنها راه حل بحران سوریه راه سیاسی است

نماینده مجلس لبنان: تنها راه حل بحران سوریه راه سیاسی است

نماینده مجلس لبنان تنها راه حل بحران سوریه را راه‌حل سیاسی دانست و گفت که لبنان آمادگی دارد تا برای دفاع از سوریه کمک کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ولید سکریه در اولین اجلاس روسای کمیسیون سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه گفت: اکنون تاریخ در حال تکرار شدن است در سال 1988 اسراییل لبنان را اشغال کرد و وارد بیروت شد و برخی از کشورهای عربی نیز حامی این اقدام بودند آمریکا و پیمان آتلانتیک و رژیم‌های عربی باعث شدند تا نیروهای اسراییل وارد لبنان شوند که این اقدام در پایان به شکست اسراییل و خروج نیروهایش از لبنان منجر شد.

وی افزود: امروز نیز نیروهای آمریکا و پیمان آتلانتیک و کشورهای حامی‌اش سناریویی در مورد سوریه پیاده کرده‌اند تا جلوی مقاومت را بگیرند و بر منابع سلطه داشته باشند. این در حالی است که نیروهای آزاده سعی می‌کنند که سرنوشت خود را در دست گیرد.

وی افزود: تجاوز به سوریه به دلیل تحقق حقوق بشر و مواردی از این دست نیست بلکه آنها می‌خواهند موقعیت ژئوپولوتیک سوریه را در دست گیرند دولت سوریه حامی مقاومت فلسطین و لبنان و هم‌پیمان ایران است به همین دلیل غربی‌ها تمامی تهاجمات‌شان را علیه سوریه به کار گرفته‌اند تا سوریه همچون مصر و اردن به کمربند حامی اسراییل تبدیل شود.

نماینده مجلس لبنان افزود: در این بین کشورهایی که حتی اجازه رانندگی به زنان را نمی‌دهند توطئه‌هایی علیه سوریه به کار گرفته‌اند و در سوریه دخالت می‌کنند. آمریکا و هم‌پیمانان آتلانتیکش بعد از آن در اثر وتو روسیه و چین نتوانستند نقشه‌هایشان را پیش ببرند تلاش کردند تا جنگ فرقه‌ای در کشور راه بیاندازند.

وی ادامه داد: سوریه کشوری با تمامی ادیان و مذاهب است که تمام آیین‌های دینی در آن آزادند اما تلاش می‌شود تا جنگ فرقه‌ای در این کشور راه افتاده و از داخل آن را متفرق کنند. این کار با هدف تجزیه و اخلال در امنیت اسراییل انجام می‌شود آنها به دنبال تامین امنیت اسراییل به عنوان تنها قدرت سلطه‌گر در این منطقه هستند.

وی افزود: کشورهای غربی و برخی کشورهای عربی می‌خواهند سوریه تجزیه شوند و این کار را با پوشش تحقق حقوق بشر انجام می‌دهند و از طرف دیگر از تروریست حمایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی برای تجزیه بافت اجتماعی سوریه انجام شده است گفت: آنها از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند تا طرح آمریکا و صهیونیسم در منطقه گسترش پیدا کند. آنها نمی‌خواهند دولت فعلی در سوریه حاکم باشد بنابراین هر اقدامی را انجام می‌دهند.

نماینده مجلس لبنان به حرکت‌های تروریستی در این کشور اشاره و اظهار کرد: لبنان نیز مورد هجوم تروریست و گروه‌های تکفیری که بتدریج از سوریه وارد می‌شدند، شده است به طوری که شاهد عملیات انتحاری و بمب‌گذاری خودروها بودیم آنها برایشان فرق نمی‌کنند که مردان و زنان اهل تسنن‌،تشیع‌،مسیحیان و یا ادیان دیگر را بکشند. امروز تروریست پدیده خطرناک برای دنیا است.

وی در ادامه تاکید کرد که شورای امنیت باید مصوبه‌ای داشته باشد تا با سازمان‌های تروریستی مقابله کنند که این مصوبه می‌تواند راهی برای ریشه‌کردن و از بین بردن تروریست‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، نماینده مجلس لبنان در ادماه تاکید کرد: که راه‌حل بحران سوریه سیاسی است و از این طریق می‌توان جایگاه و یکپارچگی سوریه را حفظ کرد کشوری که حامی مقاومت فلسطین و کشورهای آزادی‌بخش جهان است.

وی با بیان اینکه آمریکا با برگزاری اجلاس‌های ژنو هیچ تلاشی برای حل بحران سوریه نکرد گفت: آمریکا از این طرح‌ها شکست خورد به همین دلیل به دنبال طرح‌های مبتنی بر توطئه در سوریه و فلسطین است ما هشدار می‌دهیم که هرگونه طرحی که مسئله فلسطین و امت عرب را کم رنگ کند مردود است.

وی بر لزوم تشریک مساعی بین تمام نیروهای آزادی‌بخش جهان و حمایت از نظام سوریه و نیرویها مقاومت و مبارزه با تروریست تاکید کرد.

وی در پایان گفت: همانطور که رهبرمان سیدحسن نصرالله گفته است ما آمادگی داریم که همگان به سوریه برای دفاع از موقعیت ژئوپولوتیک این کشور و دفاع از موقعیت خودمان برویم.

انتهای پیام

کد N177003

وبگردی