آفتاب

مقام ارشد سازمان ملل: بحران اوکراین مساله سوریه را از یادها نبرد

مقام ارشد سازمان ملل: بحران اوکراین مساله سوریه را از یادها نبرد

تهران– ایرنا– رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد با اشاره به احتمال تشدید بحران اوکراین، از انحراف اذهان بین المللی از مساله سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، ˈآنتونیو گوترسˈ که برای بررسی بحران پناهندگان سوریه به آمریکا سفر کرده است، به این خبرگزاری گفت: در زمانی که لازم است کشورها اختلافات خود را در رابطه با مساله سوریه کاهش دهند و برای یافتن راهی جهت برقراری صلح در این کشور تلاش کنند، تنش بر سر اوکراین قطعا کمک ساز نخواهد بود.

این مقام ارشد سازمان ملل افزود: امیدوارم کشورهایی که مهمترین مسولیت در امور جهانی را به عهده دارند، درک کنند که فراموش کردن موضوع سوریه در کل یک فاجعه خواهد بود.

گوترس با توجه به کشمکش به وجود آمده بر سر اوکراین و شبه جزیره کریمه گفت که آژانس وی برای رسیدگی به احتمال مواجهه با بحران پناهجویان در اوکراین آماده است و به همین منظور تیم هایی را به این کشور اعزام کرده است.

گوترس ابراز امیدواری کرد که اوضاع در اوکراین به سمتی پیش نرود که آواره گی پرشماری از مردم را در پی داشته باشد، زیرا سازمان ملل هم اکنون نیز با معضل آوارگان و پناهندگان در سراسر جهان دست به گریبان است.

این مقام ارشد کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از تشدید تنش بین روسیه و غرب بر سر اوکراین که می تواند به افزایش اختلافات کنونی از جمله بر سر مساله سوریه در شورای امنیت بیانجامد، ابراز نگرانی کرد.

سازمان ملل هم اکنون بیش از دو میلیون آواره سوری را که به کشورهای همسایه همچون لبنان، ترکیه، اردن و عراق گریخته اند، ثبت نام کرده است.

این درحالی است که گوترس شمار واقعی پناهندگان سوری را بیش از سه میلیون نفر می داند.

مترجمام **1302**1275
کد N176877

وبگردی