آفتاب
خضری:

وزارت خارجه، در دادگاه لاهه از مصدومین شیمیایی سردشت حمایت کند

وزارت خارجه، در دادگاه لاهه از مصدومین شیمیایی سردشت حمایت کند

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی پشتیبانی و حمایت وزارت خارجه از مصدومین شیمیایی سردشت که پیگیر شکایت از عاملان و مسببان غربی آن در دادگاه لاهه هستند را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رسول خضری در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس گفت: توجه به مناطق جنگ زده مرزنشین و مرزدار این کشور که جان خود را سپر بلای مملکت کردند بودجه و عزم جدی لازم دارد.

وی ادامه داد: تمام راهکارهای قانونی و برنامه توسعه در این راستا شخص رییس‌جمهور و وزرا را ملزم کرده که به این مهم بپردازند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس با اشاره به حمله شیمیایی به شهر سردشت در زمان جنگ تحمیلی، تصریح کرد: شهر سردشت اولین شهر قربانی سلاح‌های شیمیایی در سطح دنیاست که متاسفانه آنچنان که باید و شاید مورد اهمیت قرار نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هر چند ریشه مشکلات در سال‌های گذشته است اما از رییس‌جمهور انتظار داریم همان‌طور که در گذشته گفته‌اند از ظرفیت اقوام و مذاهب نهایت استفاده را بکنند چرا که مردم سردشت بیشترین صدمه را از هشت سال دفاع مقدس متحمل شده‌اند اما هم‌اکنون در حداقل شاخص‌های برخورداری قرار دارند.

خضری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه‌های انتخابیه خود، خاطرنشان کرد: اولین خواسته ما از رییس‌جمهور این است که برای شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر منطقه آزاد تجاری ایجاد شود. همچنین مردم این شهرها منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی و صلح در سطح دنیا را خواستارند.

وی افزود: وزارت خارجه نیز باید از مصدومین شیمیایی که پیگیر شکایت از عاملان و مسببان غربی در دادگاه لاهه هستند پشتیبانی و حمایت کند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین بیان کرد: هیات‌های اروپایی باید به سردشت بیایند و جنایت‌های غرب و استکبار را که هنوز آثار آن وجود دارد،از نزدیک ببینند.

خضری یادآور شد: حادثه دلخراش دانش آموزان پیرانشهری همچنان در یاد و خاطره ما زنده است.

وی در پایان با اشاره به محرومیت و فقر موجود در حوزه‌های انتخابیه خود، رسیدگی به وضعیت جاده‌های شهرهای سردشت و پیرانشهر را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N176799

وبگردی