آفتاب

فعالیت بیش از دومیلیون نفر در کانون‌های مساجد کشور

فعالیت بیش از دومیلیون نفر در کانون‌های مساجد کشور

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: بیش از دو میلیون نفر از جوانان و نوجوانان در نقاط گوناگون ایران

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: بیش از دو میلیون نفر از جوانان و نوجوانان در نقاط گوناگون ایران

در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به فعالیت‌های مختلف دینی و فرهنگی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی در همایش گرامیداشت تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در اردبیل با اشاره به این‌که «اکنون پس از 21 سال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به بزرگترین شبکه‌های اجتماعی در ایران تبدیل شده‌اند» بیان کرد: مسئولان این کانون‌ها باید با حفظ و استمرار ارتباطشان با مردم بتوانند عامه مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان را بیش از پیش در فعالیت‌های دینی و فرهنگی مشارکت دهند.

وی با بیان این‌که «اقتضای کارهای فرهنگی ایجاب می‌کند که سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط با همدیگر ارتباط داشته باشند و با روحیه هم‌پوشانی و هم افزایی فعالیت کنند» اضافه کرد: در زمان حاضر بیش از دو میلیون نفر از جوانان و نوجوانان در نقاط گوناگون ایران در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به فعالیت‌های مختلف دینی و فرهنگی می‌پردازند.

وی گسترش عدالت فرهنگی را در سراسر نقاط ایران از سیاست‌های اولویت‌دار کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد دانست و خاطرنشان کرد: 22 میلیون نفر از مجموع جمعیت ایران اسلامی در 63 هزار روستا سکونت دارند و مصمم به پیگیری برنامه‌ریزی جامع انجام شده برای روستائیان هستیم.

سلیمانی افزود: به همین منظور در تعداد 83 دانشگاه ایران کانون فرهنگی و هنری راه‌اندازی شده است تا به آن عده از دانشجویان ساده و بی‌ریایی که از روستاهای دورافتاده کشورمان در مراکز دانشگاهی شهرهای بزرگ پذیرفته شده‌اند آگاهی‌های لازم در ارتباط با تهدیدهای فرهنگی را ارایه کنند.

وی مساجد را به عنوان مکان‌های معنوی ارتباط دهنده انسان با خداوند متعال دانست و گفت: تحلیلگران آمریکایی اذعان داشته‌اند که در ایران سه عامل روحانیت، بسیج و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد موانع اصلی غرب در رسیدن به اهداف و تهدیدهای فرهنگیشان در کشورمان به شمار می‌آیند.

انتهای پیام

کد N176766

وبگردی