آفتاب

اعلام آمادگی دانشجویان قم برای کمک به روستاهای محروم کرمان

اعلام آمادگی دانشجویان قم برای کمک به روستاهای محروم کرمان

جمعی از دانشجویان دانشگاه قم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، با اشاره به سفر خود به مناطق محروم استان کرمان اعلام کردند که آمادگی دارند دولت را در اجرای انقلابی و مردمی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی از روستاهای این استان یاری کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن این نامه به شرح زیر است:

«یا کنز الفقراء

امام خمینی: گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.

ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت پرچمدار دولت اعتدال، تدبیر و امید رئیس‌جمهور محترم حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی (زید عزه)

همگام با انقلاب اسلامی فضای سراسر ایران اسلامی مان آکنده از رایحه امید گشت. وعده الهی تحقق یافت و امید در دل مستضعفان و پابرهنگان که به فرمایش امام روح‌الله کبیر (رضوان‌الله تعالی علیه) پرچمداران راستین انقلاب اسلامی می‌باشند زنده گردید.

هم‌اینک که گفتمان دولت یازدهم در راستای اهداف والای انقلاب اسلامی می‌باشد انتظار می‌رود که این مشعل امید با تدبیر دولت حضرتعالی پرفروغ‌تر گردد و لازمه این دمیدن امید به فرمایش رهبر معظم انقلاب (دام ظله)، مدیریت جهادی و مردمی می‌باشد.

به فرموده حضرتعالی مدیریت جهادی فرهنگ جامعه محقق نخواهد شد مگر با مشارکت پویای گروههای مردمی؛ همانگونه که مستحضرید یکی از مهمترین مجامع مردمی، حرکت‌های جهادی دانشجویی است که با سعی جهادگونه واستفاده از نظرات کارشناسی جامعه نخبگان دانشگاهی می‌توانند دیده بصیر و بازوی پر توان دولت محترم حضرتعالی باشند.

ما دانشجویان دانشگاه قم مدت زیادی است جهت آبادانی ایران اسلامی به مناطق محروم جنوب استان کرمان عزیمت نموده و مشکلات منطقه جنوب استان کرمان را با تمام وجودمان حس کرده‌ایم و برای حل این مشکلات با همکاری جامعه نخبگان دانشگاهی راه‌حل‌های مناسبی یافته‌ایم.

ما در جهت اجرای فرمان مقام معظم رهبری (دام برکاته) آماده‌ایم با تمام وجودمان دولت حضرتعالی را در اجرای انقلابی و مردمی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یاری نماییم.

آقای رئیس‌جمهور! روستاهایی در منطقه جنوب استان کرمان وجود دارند که از امکانات اولیه زندگی نظیر آب ، راه و زیرساخت‌های فرهنگی رفاهی همچون مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و ... بی‌بهره بوده و با مشکلات اساسی ناشی از عدم اشتغال نیز دست و پنجه نرم می‌کنند.

ما دانشجویان دانشگاه قم در راستای محرومیت زدایی و دمیدن روح امید در جان خسته محرومین و مستضعفان -که به فرموده رهبر معظم انقلاب این فعالیت جهادی مظهر مجسم آیه قرآن می باشد- در منطقه محروم جنوب استان کرمان حضور یافته و فعالیت های چشمگیری در زمینه های فرهنگی، آموزشی، عمرانی و اشتغال زایی داشته ایم (به پیوست خدمتتان ارائه می گردد) هرچند در این مسیر با مشکلات و موانع فراوانی از جمله عدم حمایت و همکاری مادی و معنوی مسئولین و بعضا سنگ اندازی هایی مواجه بوده‌ایم.

اگر بخواهیم نمونه ای از محرومیت روستاهای هدف گروه جهادی مان را بیان کنیم بی شک باید از روستای گشمیران آغاز کنیم زیرا این روستا علی رغم تقدیم 25 شهید والا مقام به انقلاب اسلامی، از مشکلات بسیاری رنج می برد از جمله:

1- عدم وجود آب آشامیدنی سالم علی رغم وجود منابع زیر زمینی کافی

2- فقدان مدرسه ای شایسته منطقه علی رغم موقعیت استراتژیک روستا نسبت به روستاهای اطراف و امکان احداث مدرسه شبانه روزی در آن

3- نبود شغل مناسب با وجود ظرفیت انسانی و جغرافیایی در روستا و وجود متخصصین مجرب کار آفرینی در میان دانشجویان دانشگاه قم

4- نبود راه ارتباطی مناسب در بعضی از روستاهای دهستان گشمیران

5- فقدان امکانات پزشکی مناسب

6- نبود زیر ساخت های فرهنگی مناسب همچون مسجد در برخی روستاهای دهستان (مانند روستای نیزن)

امید است که با تدبیر جهادی آن دولت محترم، تخصیص نامناسب امکانات که مخالف مشی اعتدالگرای شماست از میان رفته وگامی بلند به سوی آرمان های انقلاب اسلامی برداشته شود.

پیشاپیش از همکاری صمیمانه شما جهت پشتیبانی مادی و معنوی سپاسگزاریم.

والسلام علیکم و رحمة‌الله

دانشجویان دانشگاه قم»

انتهای پیام

کد N176699

وبگردی